شهر خبر

ضرورت توزیع عادلانه دندانپزشک در مناطق مختلف کشور

ضرورت توزیع عادلانه دندانپزشک در مناطق مختلف کشور

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع عادلانه دندان‌پزشک در سطح کشور بسیار مهم است چرا که در کلان شهرهایی مانند تهران تعداد دندان‌پزشک بسیار زیاد است، در حالی که در برخی از نقاط محروم کشور اصلاً دندان‌پزشک نداریم‌.

به گزارش بهداشت نیوز، ولی اسماعیلی با اشاره به کمبود دندان‌پزشک در بسیاری از مناطق کشور به خصوص در مناطق محروم، اظهار داشت: در حوزه انتخابیه بنده یعنی در منطقه گرمی کمبود دندان‌پزشک وجود دارد.

وی بیان کرد: اخیراً نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای را تهیه و امضا کردند و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز قرائت شد که در آن بیانیه تأکید شد توزیع عادلانه دندان‌پزشک در سطح کشور در دستورکار قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کلان شهرهایی مانند تهران تعداد دندان‌پزشک بسیار زیاد است، در حالی که در برخی از نقاط محروم کشور اصلاً دندان‌پزشک نداریم‌.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمبود دندان‌پزشک در حوزه انتخابیه بنده و مناطق محروم کشور کاملاً محسوس است. علت اصلی این مسئله آن است که دولت نتوانسته تقسیم عادلانه ای در توزیع دندانپزشک در سطح کشور داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید دندان پزشک در مناطق محروم هم کار کند که این مسئله مستلزم آن است که دولت باید از این افراد حمایت کند و از لحاظ مالی آنان را مورد حمایت قرار دهد.

وی تصریح کرد: باید مشوق‌هایی در نظر گرفته شود تا دندانپزشک در مناطق محروم هم خدمت کند. لازم است دولت اقداماتی برای تجهیز مراکز دندانپزشکی انجام دهد چرا که لوازم دندانپزشکی بسیار گران قیمت است.

اسماعیلی تاکید کرد: از سوی دیگر باید دندانپزشک تعهد دهد که چندین سال در مناطق مرزی و محروم خدمت کند. همچنین لازم است دولت از دندان پزشکان تعهد بگیرد که در مناطق محروم کار کنند. طبیعی است که کار کردن در کلان‌شهرها باعث می‌شود دندانپزشک درآمد بیشتری به دست آورد.

وی بیان کرد: مسأله دیگر آن است که فرهنگ‌سازی ما درباره مراقبت از دندان از ابتدا اشتباه بوده است. در مقطعی بود که ما خدمات بیمه برای درمان دندان نداشتیم. در صورتی که بسیاری از بیماری‌های از طریق مشکلات دندان و دهان ریشه‌دار می‌شود‌. باید به مسئله درمان دندان بیشتر توجه شود.