شهر خبر

منابع فلسطینی:

محمود عباس باردیگر با وزیرجنگ رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد

محمود عباس باردیگر با وزیرجنگ رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد

برای دومین بار طی یکسال گذشته باردیگر محمود عباس با وزیرجنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر پنجشنبه در دفتر کار خود در در شهر رام الله از «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

گفته شده وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این دیدار با تظاهر به ژستی رسمی و علی رغم کارنامه سیاه حقوق بشری خود علیه فلسطینی‌ها، اما ادعای ایجاد وفاق سیاسی، احترام به توافقات امضا شده و توقف رویه‌ها و اقداماتی که منجر به وخامت اوضاع می‌شود کرده است.

منابع خبری گفته اند که گانتز در دیدار خود با محمودعباس همچنین بر لزوم ایجاد فضای مناسب قبل از سفر بایدن به منطقه تاکید کرده است.

منابع فلسطینی اشاره بیشتری به این دیدار نکرده و مشخص نیست که محمودعباس در این دیدار چه سخنانی داشته است.

این دومین دیدار محمودعباس با وزیرجنگ رژیم صهیونیستی در کمتر از یکسال گذشته است. در دی ماه سال گذشته نیز محمود عباس در اقدامی کم‌سابقه و غیرمتعارف برای دیدار با بنی گانتس به خانه او در مناطق اشغالی رفت. در جریان دیدار سال گذشته نیز منابع رسمی رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین اشاره‌ای به محل ملاقات محمود عباس با بنی گانتس نکردند اما رسانه‌های عبری زبان تل آویو گزارش دادند که این دیدار در محل اقامت بنی گانتس در شهر «روش هاعین» انجام شد.

در آن زمان هم جزئیاتی از دیدار گانتز و محمودعباس منتشر نشد، اما حسین الشیخ از نزدیکان محمود عباس اعلام کرد که محور دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با گانتز مسائل «امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه» و «تنش‌های» مرتبط با شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن بوده است. وی افزود که دو طرف همچنین درباره «اهمیت ایجاد چشم‌اندازی سیاسی» برای دستیابی به «راه‌حلی» برای فلسطینی‌ها نیز گفتگو کردند.