شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#رئیس جمهور#رئیس جمهور آمریکا

منابع عبری زبان:

رئیس جمهور آمریکا مدال افتخار صهیونیست‌ها را دریافت می‌کند

رئیس جمهور آمریکا مدال افتخار صهیونیست‌ها را دریافت می‌کند

رئیس جمهور آمریکا قرار است مدال به اصطلاح افتخار از رئیس رژیم صهیونیستی دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا قرار است مدال به اصطلاح افتخار از رئیس رژیم صهیونیستی دریافت کند.

گفته شده که این جایزه برای قدردانی از دوستی بایدن با صهیونیست‌ها و کمک به روابط واشنگتن و تل آویو به او اعطا خواهد شد.

دفتر رئیس رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در این ارتباط با تائید اعطای مدال توسط «آیزاک هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی به بایدن، افزوده است که این جایزه به پاس قدردانی از دوستی او با تل آویو و همچنین مبارزه با گرایشات ضد اسرائیلی و یهودستیزی به بایدن اعطا خواهد شد.

بایدن قرار است برای اولین بار از زمان ورود به کاخ سفید، طی روزهای آتی به غرب آسیا و بویژه فلسطین اشغالی و عربستان سفر کند.

بر اساس آنچه منابع صهیونیست گفته‌اند، مدال افتخار به افرادی اعطا می‌شود که از طریق استعدادها، خدمات خود یا به هر طریق دیگری کمک فوق‌العاده ای به تل آویو کرده باشند. این جایزه را نخستین بار «شیمون پرز»، رئیس پیشین رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۲ وضع کرد و جوایز به توصیه کمیته‌ای خاص صورت می‌گیرد. این کمیته اکنون اعلام کرده که بایدن «دوست واقعی تل آویو و مردم یهود است.»

رئیس جمهور آمریکا تا کنون بارها بر اهمیت اتحاد بین واشنگتن و تل آویو تاکید کرده و گفته است که نسبت به تعمیق همکاری، حمایت از امنیت و تعهد خود برای مقابله با یهودی ستیزی متعهد است.

پیش از این، افراد دیگری همچون «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا، «آنگلا مرکل»، صدراعظم سابق آلمان و «هنری کیسینجر» مدال افتخار رئیس رژیم صهیونیستی را دریافت کرده‌اند.