شهر خبر

آسوشیتدپرس گزارش داد:

ادعای انگلیس درباره توقیف محموله تسلیحاتی ایران به مقصد یمن

ادعای انگلیس درباره توقیف محموله تسلیحاتی ایران به مقصد یمن

منابع انگلیسی مدعی توقیف یک کشتی ایرانی حامل سلاح به مقصد یمن شده‌اند. این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان این ادعا را تکذیب نمود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات لندن روز پنجشنبه مدعی شدند که کشتی نیروی دریایی این کشور یک محموله موشک‌های پیشرفته ایرانی را در خلیج عمان توقیف کرده است.

مقامات انگلیسی با طرح ادعای توقیف کشتی ایرانی مدعی شده‌اند که این موضوع دلیلی بر حمایت تسلیحاتی ایران از یمن است.

همچنین سفارت انگلیس در امارات متحده عربی ادعا کرده است که این نخستین بار است که یک کشتی جنگی نیروی دریایی این کشور، کشتی حامل سلاح‌های پیچیده‌ای از ایران را متوقف می‌کند.

در گزارش آسوشیتدپرس اما به زمان توقیف ادعایی این کشتی اشاره‌ای نشده است.

این در حالی است که در واکنش به ادعای مقامات لندن، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد چنین ادعایی را «بی‌اساس» خواند و گفت که ایران «هرگز سلاح یا تجهیزات نظامی به یمن نفرستاده است و همیشه به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بوده است».

از سوی دیگر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه، در واکنش به ادعای منتشر شده در تارنمای رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن، چنین ادعایی را مردود دانست و گفت: انگلیس با فروش بی وقفه تسلیحات پیشرفته به ائتلاف نظامی خودخوانده علیه مردم بی دفاع یمن، شریک جنگ و تجاوز علیه یمن بوده و در مقامی نیست که چنین اتهامات بی اساسی را در خصوص جمهوری اسلامی ایران مطرح کند و چهره انسان‌دوستانه به خود بگیرد.