شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لرستان#خرم‌آباد#بنیاد#سرمایه گذاری

نیروگاه سیکل ترکیبی بزرگترین سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در لرستان است

نیروگاه سیکل ترکیبی بزرگترین سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در لرستان است

خرم‌آباد - ایرنا - رییس بنیاد مستضعفان کشور گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد کاری بسیار بزرگ و حساس و بزرگترین طرح بنیاد در سطح لرستان محسوب می‌شود که در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز فتاح روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۲ سال قبل ۲ واحد گازی این نیروگاه افتتاح شده و یک واحد بخار هم اضافه شده تا سیکل ترکیبی کامل شود و در بازدید از انجام شده از این نیروگاه خوشبختانه واحد بخار با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومان در حال تکمیل است که تا پاییز امسال به بهره برداری می رسد و در مجموع این بلوک ۵۰۰ مگاواتی با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان با مبلغ هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.
وی افزود: براساس توافق صورت گرفته با استاندار لرستان و به منظور توسعه استان و تامین برق مورد نیاز در زمینه صنعت، کشاورزی و مصارف خانگی بلوک دوم با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات راه اندازی خواهد شد تا ظرفیت نیروگاه به هزار مگاوات افزایش یافته و تا پایان دولت سیزدهم به نتیجه برسد.
رییس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به جلسه امروز در استانداری لرستان و ارائه گزارشات مختلف گفت: کوهدشت و الیگودرز به عنوان شهرستان‌های هدف از قبل انتخاب شده اند و پیشرفت پروژه ها در این ۲ شهرستان کند، بوده که تا پایان سال یک هزار میلیارد تومان به این ۲ پروژه اختصاص خواهد یافت.
فتاح در خصوص توزیع بسته های معیشتی در استان، گفت: ۳۰ هزار بسته معیشتی قبلا توزیع شده است و در مرحله فعلی هم از طریق کمیته امداد،بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی۳۰ هزار بسته دیگر در حال توزیع است که ارزش هر بسته ۶۰۰ هزار تومان و معادل ۱۸ میلیارد تومان، می باشند.
وی افزود: به منظور کمک های موردی به مددجویان و غیر مددجویان در کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای هر دستگاه پنج میلیارد تومان اختصاص یافته است، همچنین به منظور حمایت از موضوع اشتغال،بنیاد مستضعفان با پرداخت وام های قرض الحسنه و وام های اشتغال زایی و کوچک علاوه بر مبالغ جذب شده مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال اختصاص داده است و این موضوع قابل تکرار میباشد.
رییس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه ما در ابعاد حمایتی در کنار مسئولان استانی هستیم، گفت: در مورد وام‌های سنگین مقرر شد طرح‌ها و پروژه ها را معرفی کنند تا بنیاد مستضعفان بتواند در سرمایه گذاری های اشتغال زا شریک باشد.
فتاح با اشاره به تعهدات مسکن محرومان گفت: در مورد مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی (۲ معلول به بالا) ۲ هزار و ۵۰۰ واحد را تعهد کرده ایم که بخشی از آنها ساخته شده و چنانچه ۹۰ درصد کار انجام شود این موضوع مجدداً تکرار خواهد شد.