شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مجلس#رئیس جمهور

معاون امور مجلس رئیس جمهور مطرح کرد؛

برنامه دولت برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان

برنامه دولت برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به برنامه دولت برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان، گفت: برنامه ها باید دارای پیوست عدالت باشد.

به گزارش مشرق، سید محمد حسینی بعد از ظهر پنج شنبه در همایش روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان اینکه دولت تلاش دارد شرایط زندگی مردم راحت تر شود، گفت: روحیه جهادی باید در تمام مدیران کشور ایجاد تا سرمایه اجتماعی نظام افزون و نارضایتی‌های ایجاد شده جبران شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به اینکه شهیدان انصاری و نورانی و باکری در زمان مسئولیت جان خود را کف دست گذاشتند و به مردم خدمت کردند، افزود: نمونه دیگر این حرکت جهادی سردار سلیمانی است که در بحران‌هایی مانند زلزله و سیل در کنار مردم بود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها و فضای مجازی به گونه‌ای فضا سازی می‌کنند که کسی از خدمات دولت با خبر نشود، بیان کرد: باید با هم افزایی و همکاری یکدیگر با رفع مشکلات و بدون هیچ چشمداشتی به مردم خدمت کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه دولت برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها برنامه دارد، تصریح کرد: باید جاذبه‌ای در روستاها ایجاد شود تا مبدا تولید شوند و روستاییان در آن بمانند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی و ترغیب سرمایه گذاران برای ورود به روستاها امری ضروری است، ادامه داد: اجرای پروژه مسکن دولت پس از مدتی رکود و عدم ساخت و ساز، موجب رونق در کشور می‌شود.

اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها نباید ایجاد رانت و فساد کند

وی با اشاره به توصیه رهبری مبنی بر اینکه همه برنامه‌ها پیوست عدالت داشته باشد و فاصله طبقاتی کاهش یابد عنوان کرد: برنامه‌ها نباید موجب رانت و فساد شود و باید قدر ولی نعمتان خود را بدانیم.

حسینی با تاکید بر اینکه نباید به وضعیت فعلی بسنده کنیم، افزود: از ویژگی‌های پارسایان این است که به تلاش خود قانع نیستند لذا از تمام ظرفیت‌ها با ایجاد امید و شادابی در دیگران استفاده کنید.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه دولت هر جایی که بتواند به کمک شهرداری‌ها می‌آید، بیان کرد: اگر چه شهرداری‌ها باید برای خود درآمد ایجاد کنند اما دولت در صورت فراهم بودن شرایط بیش از این به شهرداری‌ها کمک می‌کند.

وی با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت کشورهای همسایه، عنوان کرد: ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از کشور ما در سال گذشته ترانزیت شد.

حسینی با اشاره به اینکه عده‌ای در صدد ناامید کردن مردم هستند، ادامه داد: ریل گذاری جدید در کشور انجام شده و نیازمند مردان و زنانی هستیم که شروع به کار کنند.

منبع: مهر