شهر خبر

اتاق تعاون گلستان در شهر کازان استان تاتارستان روسیه افتتاح شد

اتاق تعاون گلستان در شهر کازان استان تاتارستان روسیه افتتاح شد

گرگان- ایرنا - استاندار گلستان گفت: افتتاح اتاق تعاون گلستان در شهر کازان استان تاتارستان اتفاق بزرگی است و ما از این‌ اتاق حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل روابط عمومی استانداری گلستان، در آیین افتتاح این اتاق تعاون ، علی‌محمد زنگانه و همراه جمعی از معاونان استانداری و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و شماری از مسوولان استان تاتارستان روسیه حضور داشتند.

زنگانه تصریح کرد: استاندار گلستان در این سفر که به دعوت رستم مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان صورت گرفت ضمن دیدار با وی تفاهم نامه‌ای را در راستای گسترش همکاری‌های ۲ جانبه امضا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، استاندار گلستان به همراه هیاتی از معاونان و مشاوران خود اواسط هفته جاری به جمهوری تاتارستان روسیه سفر کرده است.

استاندار گلستان همچنین در این سفر با روسای آژانس توسعه سرمایه‌گذاری، اتاق بازرگانی و صنایع و وزیران کار و امور اجتماعی و نیز کشاورزی جمهوری تاتارستان دیدار و گفت و گو کرد و از نمایشگاه اگری ولگا با حضور شرکت‌های تعاونی تولیدی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در گلستان بازدید کرد.

وی خاطرنشان کرد: گلستان استانی با ظرفیت‌های منحصر به فرد است و به هیچ عنوان زیبنده استان نیست که درآمد سرانه مردم گلستان نصف میانگین کشوری باشد.

زنگانه بیان کرد: ۴۱ درصد جمعیت شهری و ۷۵ درصد جمعیت روستایی گلستان جزو پنج دهک پایین درآمدی هستند و قریب به ۲۰ درصد مردم استان زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما ارتقای درآمد سرانه مردم استان به میانگین کشوری در افق ۱۴۰۴ است.

استاندار گلستان گفت: در سفر رییس جمهور به این استان قریب به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که به دلیل عقب‌ماندگی‌های گلستان در زیرساخت‌ها بخش عمده‌ای از آن در راستای تکمیل زیرساخت‌ها صرف می‌شود.

زنگانه افزود: باید بر اساس قانون اساسی نقش بخش خصوصی و بخش تعاونی در اقتصاد کشور پررنگ شود.

وی ادامه داد:تلاش داریم در تهیه ۳۰ سند بخشی در مسیر توسعه استان که با همکاری صاحبنظران دانشگاهیان و نخبگان تهیه می‌شود سهم بخش تعاون را مشخص نماییم.

وی تصریح کرد: همراهی توسعه روستا محور با ظرفیت‌های تعاونی می‌تواند ادامه مسیر روستاهایی با درآمد پایدار نظیر وامنان آزادشهر و محمدآباد گرگان را ایجاد کند و در این راه ۱۱۰ روستای استان را پایلوت قرار دادیم.