شهر خبر

برای اولین بار از سال ۱۹۵۱ رخ داد؛

آنکارا و تل آویو توافقنامه هوانوردی امضا می کنند

آنکارا و تل آویو توافقنامه هوانوردی امضا می کنند

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با ترکیه توافقنامه هوانوردی دو جانبه امضا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری معا، تل آویو اعلام کرد که برای اولین از سال ۱۹۵۱ تا کنون توافقنامه دو جانبه هوانوردی با ترکیه امضا خواهد کرد که به موجب این توافق هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی اجازه پرواز به مقاصد مختلف در ترکیه را می‌دهد.

کابینه رژیم صهیونیستی روز گذشته نیز اعلام کرد که دفاتر بازرگانی و اقتصادی خود را در سفارت خود در آنکارا پایتخت ترکیه اوایل ماه آگوست بازگشایی خواهد کرد.

همچنین «اورنا باریبائی» وزیر اقتصاد و صنعت رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ترکیه چهارمین شریک تجاری مهم تل‌آویو است و این کشور توانسته در بین اقتصادهای بزرگ جهان، جایگاه نوزدهم را به خود اختصاص دهد.

وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی عنوان کرد که دفاتر رایزنی اقتصادی وزارت اقتصاد و صنعت این رژیم اوایل آگوست آینده در استانبول نیز بازگشایی خواهد شد، این در حالی است که فعالیت اقتصادی رژیم صهیونیستی طی حدود ۳ سال گذشته در ترکیه کاهش یافته بود.

پیش از این روزنامه ترکیه‌ای زمان در گزارشی نوشته بود: مقامات رژیم صهیونیستی در نظر دارند که همزمان با تلاش‌های آنکارا در راستای بهبود روابط دیپلماتیک، دفتر اقتصادی و تجاری خود در این کشور را بازگشایی کنند.

براین اساس، این تصمیم پس از گذشت یک دهه از ایجاد تنش در روابط دیپلماتیک میان ترکیه و رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است.