شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#ایران#وزیر علوم#ارتباطات

وزیر علوم جمهوری مالی از پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد بازدید کرد

وزیر علوم جمهوری مالی از پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد بازدید کرد

مشهد-ایرنا- وزیر علوم جمهوری مالی باز پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد بازدید کرد و گفت: ایران به نسبت کشورهایی که تا کنون از آنها بازدید کرده ام در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) پیشرفته‌تر است.

آمادو کیتا روز پنجشنبه در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز در بازدید از پارک فاوای خراسان رضوی از پیشرفتهایی که در این مرکز دیدم بسیار شگفت زده شدم و امیدوارم سطح همکاریهای ۲ کشور در موضوعات مختلف از جمله صنایع پیشرفته فناوری افزایش یابد.

وی ادامه داد: کشور مالی در حال پیشرفت است و برای تامین نیازهای خود در حوزه‌های مختلف علاقه دارد روابط خود را با سایر کشورها و از جمله ایران گسترش دهد.

وزیر علوم جمهوری مالی گفت: برخی از فناوریهای موجود مربوط به رفاه زندگی و برخی نیز در حوزه های آموزشی بود و از نکته های جالب این فناوریها می توان به استفاده خانواده ها از این فناوریها در کنار مصارف حرفه ای و صنعتی نیز اشاره کرد.

کیتا افزود: متاسفانه در کشور مالی پارک فاوا وجود ندارد که در دیدارهای انجام شده با مقامات ایرانی تصمیم گرفته شد با کمک متخصصان ایرانی امکان ایجاد این نوع پارکها در کشور مالی نیز فراهم شود.

وی اضافه کرد: پس از دیدارهای خود با مدیران برخی سازمانها و شرکتهای مختلف ایران در حوزه‌های دانش بنیان و فناور می توانم در بازگشت به کشورم اخبار خوبی از تحولات صنعتی و پیشرفت‌های ایران به مردم سرزمینم ارائه دهم.

او با اشاره به سفر وزیر امور خارجه این کشور به ایران افزود: امیدوارم با توجه به این سفر، مقدمات اجرایی شدن همکاری علمی ۲ کشور به زودی فراهم شود.

آمادو کیتا وزیر علوم جمهوری مالی در رأس هیاتی پنج نفره با هدف آشنایی و گسترش تعاملات ۲ کشور مالی و ایران در زمینه پارک‌های علم و فناوری ضمن دیدار با وزیر علوم و روسای چند دانشگاه کشور از پارک علم و فناوری اطلاعات خراسان رضوی نیز بازدید کرد.

وی قرار است در روزهای آینده از پارک فاوای البرز نیز دیدن کند و با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در مورد تعاملات بیشتر ۲ کشور به گفت و گو بپردازد.

پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در شهر مشهد طی سال ۱۳۹۷ با زیربنای سه هزار مترمربع در ۱۰ طبقه آغاز به کار کرد.

مالی کشوری محصور در خشکی واقع در غرب آفریقاست که از شمال خاوری با الجزایر و از خاور و جنوب خاوری با نیجر و از جنوب خاوری با بورکینافاسو و از جنوب با ساحل عاج و از جنوب باختری با گینه و از خاور با سنگال و از شمال باختری و باختر با موریتانی مرز مشترک دارد.