شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#همدان#استان همدان

همدان سه درجه گرم‌تر می‌شود

همدان سه درجه گرم‌تر می‌شود

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای هوا در مناطق مختلف استان از امروز(پنج‌شنبه) تا اوایل هفته آینده، ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

محمدحسن باقری شکیب روز پنج‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و غبار محلی پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: سرعت وزش باد فردا بعدازظهر، در بیشتر نقاط استان همدان افزایش می‌یابد و موجب ایجاد غبار محلی می شود.

باقری شکیب تاکید کرد: روند افزایشی دمای هوا از امروز آغاز می‌شود و در روز شنبه دمای برخی از نقاط استان در گرمترین ساعات روز به ۳۹ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: اسدآباد با ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بهار با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب اظهار داشت: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۱۸ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.