شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایتخت

اطفا پهپادی و موتورهای کوچک در آتش‌نشانی/ آموزش ۱۶ آتش‌نشان زن در پایتخت

اطفا پهپادی و موتورهای کوچک در آتش‌نشانی/ آموزش ۱۶ آتش‌نشان زن در پایتخت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشان گفت: امدادرسانی در بافت فرسوده و بازار تهران نیازمند نگاه و برنامه ویژه‌ای است که ما هم برای این موضوع کارهای لازم را انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران چهارشنبه پانزده تیرماه ۱۴۰۱ در یک نشست خبری گفت: یکی از موضوعاتی که در برخی حوادث مانند گازگرفتگی و حادثه در استخرها نیاز داشتیم حضور آتش‌نشان زن بود که بر اساس این نیاز مقدمات بکارگیری ۱۶ آتش نشان زن در دستور کار قرار گرفت که پس از گذراندن دوره‌های تخصصی وارد ناوگان آتش نشانی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه "به موضوع اعتبارات آتش‌نشانی باید دستگاه‌های حاکمیتی نگاه ویژه داشته باشند" افزود: باید اعتبارات ویژه داشته باشیم تا در تامین تجهیزات که اغلب وارداتی هستند سرعت بگیریم چون اغلب تجهیزات وارداتی هستند و با توجه به تحریم‌ها به سختی تامین می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ما برای تامین تجهیزات و برون رفت از این مشکل استفاده از توان شرکت‌های داخلی و دانش بنیان است. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با اشاره به وجود بافت فرسوده در تهران ادامه داد: امدادرسانی در بافت فرسوده و بازار تهران نیازمند نگاه و برنامه ویژه‌ای است که ما هم برای این موضوع کارهای لازم را انجام داده‌ایم.

وی افزود: برای این موضوع موتورهایی با عرض یک متر و ۲۰ سانت که می‌توانند در معابر کم عرض بازار تردد و کار اطفاء را تا زمانی که نیروهای پشتیبانی برسند، انجام دهند وارد کردیم تا از گسترش آتش جلوگیری کنند و تا پایان سال ۶ دستگاه وارد چرخه عملیاتی می‌شوند.

پایتخت نیازمند ۲۰ هزار شیر برای تامین آب اطفاء 

محمدی با بیان اینکه "براساس استانداردهای جهانی باید به فاصله ۷۵متر شیرهای آتش نشانی نصب شود" اضافه کرد: باید ۲۰ هزار شیر آتش‌نشانی در تهران نصب شود تا آب برای اطفا حریق بدون مشکل تامین شود.

وی ادامه داد: هم اکنون هفت هزار شیر داریم که باتوجه به اینکه این شیرها تولید داخل است، پیش بینی می کنیم که سالانه دو هزار شیر در تهران نصب و مشکل کمبود شیرها حل شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه "زمان برای ما در شهر تهران بسیار مهم و ترافیک یکی از معضلات ما است" تاکید کرد: در میادین شهر از ایستگاه‌های موقت تک منظوره استفاده می‌کنیم که در ساعات پیک نیروها در این ایستگاه‌ها مستقر هستند، این ایستگاه‌ها دارای امکانات هستند که البته حُسن ایجاد این ایستگاه تک منظوره این است که در هنگام حریق می‌توانند به سرعت کار اطفاء را شروع کنند تا از افزایش حریق جلوگیری شود که در این خصوص نیز پنج نقطه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: استفاده از موتورهای سبک در ناوگان از دیگر اقداماتی است که پیش بینی شده؛ سازمان آتش نشانی باید به روز باشد و از تغییرات شهری نباید فاصله گرفت و عقب ماند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: مشکل ارتباط‌گیری روی زمین با زیر زمین در آینده نزدیک رفع خواهد شد و از تجهیزات به روز در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: برای برنامه‌ریزی برای اطفاء پهپادی نیز از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کنیم.

محمدی در پایان تاکید کرد: دولت در تسهیل ترخیص کالا از گمرک می‌تواند به حوزه آتش نشانی کمک کند.

 

انتهای پیام