شهر خبر

​ضرورت بازگشایی قفل اقتصاد شهری با مشارکت سرمایه گذاران

​ضرورت بازگشایی قفل اقتصاد شهری با مشارکت سرمایه گذاران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر تهران، بر ضرورت بازگشایی قفل اقتصاد شهری با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدآخوندی در پنل همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری گفت: این رویکرد باعث ایجاد دلگرمی برای سرمایه گذاران خواهد شد و آنان با پشتوانه بیشتری به سرمایه گذاری ترغیب می‌شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در راستای افزایش اثربخشی این همایش می‌بایست ستاد ویژه ای فعال شود تا پیگیری لازم در مورد پروژه‌هایی که در این همایش به نتیجه می رسند، صورت گیرد و تعامل با سرمایه گذاران ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید موانع سرمایه گذاری رفع شده تا سرمایه گذار دغدهه های کارهای  اداری را  نداشته باشد، گفت: می‌بایست قفل‌های سرمایه گذاری در شهر تهران باز شود. همچنین می‌بایست برای حوزه‌های مختلف دسته بندی داشته و فقط به دنبال پروژه‌های بزرگ نباشیم و برای سرمایه گذارهای منطقه‌ای هم فضای لازم را در نظر بگیریم.

آخوندی تاکید کرد: سرمایه گذاری فقط بحث مالی نیست و می‌بایست از استعدادهایی که در بین جوانان، نخبگان و فعالان اقتصادی وجود دارد کمال استفاده را کرد. این استعدادها با حضورشان می‌توانند ایده آفرین باشند که این خود سرمایه گذاری بزرگی برای شهر تهران به حساب می‌آید.

وی در ادامه  با اشاره به تعامل بیش از پیش مدیریت شهری با سرمایه گذاران،بر برگزاری   مستمر این نشست ها تاکید کرد.

میثم مظفر  عضو شورای شهر تهران  نیز در این نشست از چالش های سرمایه گذاری  سخن گفت و افزود: این چالش ها در بخش های مختلف از جمله چالش بورکراتیک، چالش حقوقی،چالش اقتصادی و شکاف  بین قوانین و  رویه ها بایستی مور بررسی و توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اصلاح  قوانین در خصوص جذب سرمایه گذاران، بر ضرورت  تدوین نظام سرمایه گذاری  و توسعه مشارکت ها تاکید کرد‌

همچنین پرویز سروری رییس شورای  عالی استان‌ها ادامه داد: با هماهنگی و هم افزایی بی سابقه که میان دولت و مجلس،  در این دوره وجود دارد، امید داریم مشکلات، تبدیل به فرصت شود و این یک فرصت طلایی برای ارتقای جایگاه سرمایه گذاران است.

همچنین ابوالفضل فلاح  معاون مالی و اقتصاد شهری د ادامه گفت: همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری اختتامیه ای ندارد و با رونمایی از سایت فرصت های سرمایه گذاری سرمایه گذاران می توانند از طرح ها و پروژه های قابل سرمایه گذاری شهر تهران مطلع شوند.

وی افزود:همایش های سرمایه گذاری در کشور و در دنیا به دلیل اینکه عرضه فرصت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در آن روی می دهد، مهم است.

فلاح  با اشاره به اجرای سه مدل برنامه ریزی در برگزاری این همایش افزود: رکن اول بسته فرصت های سرمایه گذاری ، رکن دوم تعیین و شناخت بازار سرمایه گذاری و رکن سوم نیز تعاملات فی مابین بسترسازی جذب سرمایه گذاری و نحوه‌ی ارتباط با سرمایه گذار است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ما در هر سه رکن کار را شروع کردیم . نزدیک به ۱۰ ماه پیش با دستور شهردار تهران کلید این همایش زده شد. در گام نخست تمامی سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران  اقدام  به شناسایی فرصت های سرمایه گذاری کردند و بعد از شناسایی مطالعه این فرصت ها و امکان سنجی آن توسط نهادهای دانشگاهی انجام شد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۳۱ پروژه قابل سرمایه گذاری احصاء شده است،اظهار داشت: در این خصوص

 زمینه جذب این فرصت ها و مجوزهای لازم برای این کار  و مشوق های مورد نیاز آن مطالعه شده است.

فلاح با بیان اینکه جلساتی را با اتاق بازرگانی ایران و چین، ایران و قطر، قائم مقام بانک مرکزی و نهادهای بانکی و مالی برگزار شد، یادآور شد: فرصت های سرمایه گذاری در ۶ پنل  که مرتبط با معاونت های تخصصی شهرداری تهران می شود به سرمایه گذاران ارائه می شود.

وی بااشاره به  حضور مجامع دانشگاهی در قالب ۳ پنل تخصصی تاکید کرد: تعداد قابل  توجهی  مقاله  ارزش گذاری شده و ۱۲ مقاله در این پنل ها ارائه می شود. 

گفتنی است همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران، با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر، مسئولان دولتی، سفرای کشورهای خارجی و سرمایه گذاران  در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

 

انتهای پیام