شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

۴۲۰۰ طرح صنعتی در کشور بزودی به مرحله بهره برداری می رسد

۴۲۰۰ طرح صنعتی در کشور بزودی به مرحله بهره برداری می رسد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: چهار هزار و ۲۰۰ طرح صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در حال تجهیز و نصب ماشین آلات است و بزودی فعالیت تولیدی آنها آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رسولیان روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از واگذاری زمین و قراردادهای حق بهره برداری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور منجربه بهره برداری و تولید شده است.  

وی با اشاره به اینکه ۴۹ هزار واحد مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور فعال است، افزود: تعداد نیروهای مشغول بکار در این واحدهای فعال یک میلیون نفر است.  

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: با افرادی که در شهرک ها و نواحی صنعتی زمین دریافت کردند ولی قصد ساخت و ساز و تولید در آن را ندارند، برخورد می شود و زمین از آنها بازپس گرفته خواهد شد.  

رسولیان ادامه داد: سال گذشته یک هزار و ۹۰۰ قرارداد منعقد شده که دست نخورده باقی مانده و  عملیات احداث واحد در آنها انجام نشده بود را به دادگاه معرفی کردیم و در نتیجه آن ۷۰۰ هکتار زمین را پس گرفته و به فعالان اقتصادی واگذار کردیم.  

وی یادآور شد: برنامه ما حرکت به سمت و سوی بهره برداری از واحدهای موجود است و هم اکنون حدود چهار هزار و ۲۰۰ طرح صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در حال تجهیز و نصب ماشین آلات هستند.  

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برای  برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه و ستادهای تسهیل و  رفع موانع تولید در استان ها و همچنین در سفرهای استانی رییس جمهور منابع مالی تامین می شود.  

رسولیان با اشاره به اینکه ستاد سرمایه گذاری در وزارت صمت تشکیل شده است، اظهار داشت: با کمک این ستاد و موسسه مطالعات وزارتخانه، طرح آمایش صنعتی کشور با درنظر گرفتن تقسیم بندی جغرافیایی و کالایی تهیه شده و در یکی ۲ هفته آینده عملیاتی و اعلام می شود.  

وی عزم جدی وزیر  صمت را توجه جدی به استان‌های محروم از لحاظ صنعت خواند و اضافه کرد: کردستانی یکی از استان هایی است که قابلیت صنعتی شدن را دارد و بی شک مورد حمایت ویژه هم هست.  

۲۷مین سفر استانی کاروان دولت روز جمعه ۱۷ تیر در کردستان انجام می شود و در راستای دریافت درخواست ها و مطالبات مردمی طی روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۸ تا ۱۸ مرکز ارتباطات مردمی در ۲۹ دستگاه اجرایی دایر می شود.  

یکی از این مراکز از امروز در سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با حضور علی رسولیان نماینده تام الاختیار وزیر صنعت، معدن و تجارت کردستان برپا می شود و در آن به دغدغه ها و درخواست ها و مطالبات فعالان حوزه صمت استان پاسخ داده می شود.  

از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  بازدید از شهرک ها و نواحی صنعتی استان کردستان و بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های این شهرک ها است.