شهر خبر

افزایش نسبی دمای هوا در نوار شمالی کشور از اواسط هفته آینده

افزایش نسبی دمای هوا در نوار شمالی کشور از اواسط هفته آینده

تهران- ایرنا-  کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اواسط هفته آینده در نوار شمالی کشور دمای هوا به طور نسبی افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا، «کبری رفیعی» کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با ایرنا درباره وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در پنج روز آینده مناطق جنوبی کشور از جمله نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و شرق استان فارس و جنوب استان بوشهر در ساعات عصر و اوایل شب به دلیل نفوذ جریانات گرم و مرطوب جنوبی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید را شاهد خواهند بود.

وی افزود: گاهی برخی از نقاط همراه با خیزش گرد و خاک نیز خواهد بود. بارش هایی که بخاطر نفوذ جریانات گرم و مرطوب است، امروز در نیمه جنوبی سیستان، استان هرمزگان و جنوب غرب استان فارس به بارش‌های رگباری موقت منجر می شود که این امر رشد ابرهای همرفتی را به دنبال دارد که باعث جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی خواهد شد.

رفیعی ادامه داد: عصر امروز در ارتفاعات البرز، شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی انتظار بارش‌های خفیف را داریم. ضمن این‌که در پنج روز آینده وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، منطقه غرب و جنوب غرب و جنوب کشور را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در سه روز آینده در مناطقی از استان‌هایی که در جنوب البرز واقع شده‌اند و نیز بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید خواهد بود.

رفیعی افزود: در مناطق مستعد باعث خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. همچنین آب‌های جنوبی کشور مانند دریای عمان و تنگه هرمز به ویژه در سه روز آینده مواج و متلاطم است. آب‌های دریای خزر نیز شنبه متلاطم خواهد بود. از نظر شرایط دمایی از اواسط هفته آینده در نوار شمالی کشور دمای هوا به طور نسبی افزایش پیدا خواهد کرد.

این کارشناس با بیان اینکه آسمان تهران امروز صاف، همراه با غبار رقیق است، افزود: در برخی از ساعات وزش باد شدید در تهران و در بعد از ظهر گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: بیشینه دما در تهران ۳۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما به ۲۳ درجه سانتی‌گراد رسید و پیش بینی می کنیم فردا نیز همین حداقل دما را در تهران شاهد باشیم. خنک‌ترین مرکز استان اردبیل ۱۱ درجه سانتی‌گراد ۱۱، بجنورد ۱۳ درجه سانتی‌گراد و شهر کرد ۱۴ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین مراکز استان اهواز ۴۷ درجه سانتی‌گراد و خرم آباد ۴۲ درجه سانتی‌گراد بوده‌اند.