شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تهران#دولت#دریاچه#غرب تهران

خط ۱۰ متروی تهران با ۳۵ ایستگاه؛ از وردآورد، ایران مال و دریاچه تا پارک وی، دولت و تهرانپارس | قطار از کدام محله‌ها عبور می‌کند؟

مجری خط ۱۰ مترو گفت:‌ ساخت این خط مترو با مجموع ۳۵ ایستگاه از غرب تهران آغاز و در شرقی‌ترین نقطه تهران به پایان می‌رسد.

مترو

محمود یوسفی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه مسافت این خط ۴۳ کیلومتر است، افزود: مبدا این خط ایستگاه ورودآورد و مقصد آن پس از عبور از چند خط تقاطعی در فلکه سوم تهرانپارس است.

مجری خط ۱۰ مترو با بیان اینکه راه‌اندازی و عبور این خط از ایستگاه‌های عبوری دسترسی اهالی منطقه غرب تهران را به مرکز، جنوب، شمال و شرق تهران آسان می‌کند، اظهار داشت: این خط از وردآورد آغاز و از اردستانی، پژوهش، چهارباغ، ایران مال، دریاچه، میدان ساحل، بلوار گلستان، اتریش، فولادوند، دهکده، کوهسار، جنت آباد، ایران‌شهر، سردار جنگل، اشرفی، کتاب، کاج، فرهنگ، آتی‌ساز، نمایشگاه، پارک‌وی، الهیه، پل صدر، کاوه، دولت، پاسداران، صیاد شیرازی، شیان، هنگام، میدان قنات کوثر، شهید زین‌الدین عبور کرده و به فلکه سوم تهرانپارس می‌رسد.  

روز گذشته شهردار تهران در همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر تهران از آغاز به کار خط ۱۰ متروی تهران از هفته آینده خبر داده بود:  شروع ساخت خط ۱۰ مترو از هفته آینده | نهایی شدن عملیات عمرانی خط ۱۱ تا پایان سال

به گزارش همشهری آنلاین، این خط با بیشتر خطوط موجود متروی تهران (خطوط ۱، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷) و خطوط آتی متروی تهران تقاطع خواهد داشت. این خط در شرق تهران در محدوده فلکه سوم تهران‌پارس (تقاطع با توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران) شروع و با عبور از بزرگراه شهید بابایی به سمت غرب و قطع بزرگراه‌های شهید باقری، امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی در ایستگاه نوبنیاد با خط ۳ متروی تهران تقاطع دارد. در ادامه مسیر با عبور از بزرگراه صدر تقاطع با ایستگاه شهید صدر از خط ۱ متروی تهران، عبور از بزرگراه مدرس، چهارراه پارک‌وی، بزرگراه شهید چمران، نمایشگاه بین‌المللی، میدان کاج، خیابان سرو، تقاطع با ایستگاه میدان کتاب از خط ۷ متروی تهران و بلوار کوهستان به سمت بزرگراه نیایش متمایل و در امتداد بزرگراه آبشناسان، شهران و بلوار کوهسار، با خط ۶ متروی تهران در ایستگاه کوهسار تقاطع خواهد داشت.

در ادامه با عبور از بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان با خط ۹ متروی تهران متقاطع شده و به سمت غرب در منطقه ۲۲ از خیابان یاس نهم، میدان اتریش، میدان ساحل، بلوار شهید جوزانی و ضلع شمالی دریاچه شهدای خلیج‌فارس(چیتگر) و امتداد آن به سمت ایران‌مال و شهرک شهید خرازی درنهایت به ایستگاه متروی وردآورد از خط ۵ متروی تهران متصل خواهد شد.

مسیر خط ۱۰ متروی تهران یکی از طولانی‌ترین و پرتقاطع‌ترین خطوط متروی خاورمیانه می‌باشد.