شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعداد#کرونا#جدید

افزایش تعداد بیماران سرپایی کرونا در آذربایجان غربی

دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، اواسط یا اواخر تابستان درگیر موج جدید کرونا خواهیم شد.

افزایش تعداد بیماران سرپایی کرونا در آذربایجان غربی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: بیماران سرپایی کرونا در استان از ۲ هفته پیش افزایشی بوده و موارد پی سی آر مثبت بیشتری را شاهد بودیم.

دکتر جلیل موسوی روز پنجشنبه افزود: البته همچنان آمار فوتی ناشی از کرونا در آذربایجان غربی، صفر بوده ولی در این بخش، در کشور روند افزایشی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کشور جهان در مناطق مختلف دنیا همچنان درگیر بیماری کووید ۱۹ هستند و طبق پیش بینی ها، اواسط یا اواخر تابستان نیز ما درگیر موج جدید کرونا خواهیم شد.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم توجه مردم به تزریق واکسن دز اول یا تکمیل واکسیناسیون با دزهای بعدی اظهار کرد: مهم‌ترین اهرم ما در مقابله با کرونا، واکسیناسیون است و باید مردم این امر را جدی بگیرند.

دکتر موسوی ادامه داد: مجوز تزریق دز چهارم واکسن کرونا هم برای همه افراد صادر شده که می تواند برای جلوگیری از خیز جدید موثر باشد.

وی گفت: علاوه بر آن، رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر یک ضرورت است و باید همچنان مردم به این امر حساس باشند.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر، تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در استان دورقمی شده و بستری ها نیز با افزایش هرچند اندک روبرو بوده است.