شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شمشیربازی#حوزه

میرشفیعی: شمشیربازی حیات خلوت دوستان شده است/ نام فدراسیون را سابر بگذارند!

میرشفیعی: شمشیربازی حیات خلوت دوستان شده است/ نام فدراسیون را سابر بگذارند!

تهران- ایرنا- مدیر اسبق تیم‌های ملی شمشیربازی گفت: فدراسیون حیات خلوت برخی از دوستان شده که تخصصی در این حوزه ندارند و با اشتباهات و تصمیم‌های غلط خود این ورزش را به سوی نابودی کشانده‌اند. جای تعجب دارد مسبب اصلی این مشکلات اکنون به‌عنوان سرپرست فدراسیون بر مسند قدرت نشسته است.

عبدالرضا میرشفیعی در گفت‌وگو با ایرنا و در واکنش به این موضوع که شنیده می‌شود وی از سمت خود استعفا داده است، اظهار داشت: حدود ۲ ماه پیش از این مسئولیت کناره‌گیری کردم اما هنوز فدراسیون این خبر را اعلام نکرده اما وقتی قرار است مصاحبه کنم به آن رسانه خبر می‌دهند که ارتباط نگیرند چون من سمتی ندارم و این یک بام و دو هوای فدراسیون قابل تامل است.

وی در خصوص این که چرا از سمت مدیر تیم‌های ملی شمشیربازی استعفا داد؟ گفت: نقش و جایگاه مدیر تیم‌های ملی کاملا مشخص و روشن است، اما دوستان چون فدراسیون را حیات خلوت خود کرده‌اند و نمی‌خواهند آنجا را از دست بدهند با تصمیم‌های غلط و اشتباه خود تیشه به ریشه این فدراسیون زده و در حال نابودی آن هستند. دریغ از یک کار کارشناسی و اینکه چرا شمشمیربازی ایران امروز به این راه و مسیر کشیده شده است.

مدیر اسبق تیم‌های ملی شمشیربازی تصریح کرد: مدیر تیم ملی باید در کنار تیم باشد و نقطه نظراتش اعمال شود اما متاسفانه در فدراسیونی که هیچ یک از ارکان اصلی آن شمشیرباز نیستند مسائل فنی مقبولیت ندارد چرا که درک درستی از آن ندارند. درک مسائل فنی به این راحتی‌ها نیست که یک نفر بیاید و بگوید من کارشناس هستم پس تصمیم می‌گیرم و همین نقطه نظرات بوده که امروز شمشیربازی ایران به این جا رسیده است.

میرشفیعی تاکید کرد: باقرزاده خودش را کارشناس و خبره شمشیربازی می‌داند، تیم را خودش می‌بندد و خودش هم آنالیز می‌کند. وقتی این همه توانمندی در فردی وجود دارد به دیگران چه نیازی است و باید از او تقدیر کرد چرا که چنین فردی با این همه خلاقیت و توانایی انصافا جای ستایش دارد. متاسفانه در سایر ارکان فدراسیون هم همین روند دیده می‌شود، هیچ کدام از آنها تخصص شمشمیربازی ندارند و در فدراسیونی که این همه تخصصی است چرا باید شاهد چنین روندی باشیم.

او به جلسات برگزار شده هم اشاره کرد و گفت: هر دفعه به جلسه می‌رفتیم فقط نظر شخصی باقرزاده ملاک بود. ۴ سال مدیر تیم ملی بودم اما در هیج اعزامی اجازه نیافتم کنار تیم باشم، پس نقش مدیر تیم ملی چیست؟ متاسفانه در این فدراسیون تا دلتان بخواهد مشکلات مدیریتی وجود داشته و دارد اما نمی‌دانم بر چه اساسی او بازهم به عنوان سرپرست انتخاب شد؟ آیا در شمشیربازی هیچ فردی نبود که باقرزاده انتخاب شد؟

مدیر اسبق تیم‌های ملی شمشیربازی با اشاره به نتایج این رشته در میادین مختلف ورزشی یادآور شد: در المپیک تا آستانه مدال رفتیم، اما چرا به مدال نرسیدم. شمشیربازی ایران نشان داد این توانایی و پتانسیل را دارد که تا آنجا برود اما مشکلات مدیریتی باعث شد دستمان از مدال کوتاه بماند. از سویی دیگر اولویت ما قهرمانی آسیاست اما تیم اعزام نمی‌شود اما در کمال تعجب به رویدادهای جهانی اعزام می‌شویم که از قبل هم مشخص است همه حذف می‌شوند. نمی‌دانم دلیل این برنامه‌ریزی بدون کارشناسی چیست؟ 

میرشفیعی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی مصر در نیمه دوم تیرماه گفت: همین سفر را بررسی کنید و ببینید چرا می‌رویم. به قهرمانی آسیا نمی‌رویم اما جهانی را از دست نمی‌دهیم چون قرار است برخی‌ها بروند. این سفرها حیات خلوت شمشیربازی شده و امیدوارم مدیران بالادستی با دقت این مسائل را بررسی کنند. البته من با اعزام مخالف نیستم اما در مورد شیوه و نوع آن حرف دارم که تخصصی است اما چون کسی در فدراسیون این تخصص را ندارد، حرف‌هایمان خریدار ندارد و برای همین کناره‌گیری کردم.

وی از که ۱۸ سالگی در شمشیربازی حضور داشته و بیش سه دهه است که تخصصی این ورزش را دنبال می‌کند اعتقاد دارد تصمیم‌های غلط موجب شد، اپه به نابودی کشیده شود. در بازهای دوحه اپه و سابر مدال گرفتند و در کنار هم برای شمشیربازی افتخارآفرین بودند اما الان اپه کجاست؟ شاید دلیل آن حضور دختر باقرزاده در سابر بوده باشد که اگر چنین باشد باید بگوییم فدراسیون سابر نه شمشیربازی!