شهر خبر

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

دولت قانون منطقه آزاد تجاری اردبیل را به درستی اجرا کند

دولت قانون منطقه آزاد تجاری اردبیل را به درستی اجرا کند

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با پرهیز از بهانه‌جویی، قانون منطقه آزاد را که مصوب مجلس است، در استان اردبیل به درستی اجرایی و عملیاتی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: تاکید ما بر این است تا دولت و شخص استاندار اردبیل قانون منطقه آزاد تجاری را در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی کند تا مردم استان از نتایج و ثمرات آن استفاده کنند.

وی محدودیت بودجه عمرانی استان را با رقم ۵۳۷ میلیارد تومان در سال‌جاری یادآور شد و تصریح کرد: ما هیچ دخالتی در توزیع این منابع در شهرستان‌ها نداریم و بر اساس احکام بودجه سال‌جاری، باید توزیع اعتبارات در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۸۰ درصد بودجه کشور به صورت متمرکز و در بین وزارتخانه‌ها توزیع می‌شود که شایسته است مدیران دستگاه‌های اجرایی از فرصت‌های ملی و ظرفیت ایجاد شده در این حوزه بیشتر استفاده کنند.

بدری ضرورت استفاده از ظرفیت تهاتر و ماده ۵۶ را یادآور شد و افزود: استان اردبیل در بهره‌گیری از این ظرفیت در یک سال گذشته خوب عمل کرده و امیدواریم در سال‌جاری نیز از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ و تهاتر نفتی بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به محدودیت منابع بودجه‌ای در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به این محدودیت، پروژه‌های پیشران برای شهرستان‌های مختلف در اولویت توزیع اعتبارات سال‌جاری قرار گرفت.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما نیز در خدمت مدیران و استاندار اردبیل هستیم تا پیگیری‌های لازم را از طریق وزارتخانه‌ها انجام داده و به ارتقای عملکرد مأموریتی مدیران کمک کنیم.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: خط قرمز ما عملکرد مأموریتی مدیران است و شاخص ارزیابی عملکرد مدیران نیز باید جذب منابع ملی و روند سریع اجرای پروژه‌ها باشد که در دولت سیزدهم قرار شده ارزیابی مدیران بر اساس عملکردشان انجام شود.

بدری در ادامه اظهار کرد: برای نمایندگان استان نیز انتظارات و مطالبات جدی باید از طریق این دستگاه‌ها مشخص شود تا با همفکری و هماهنگی بیشتر بتوان کارها را به پیش برد.

وی پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان را تأمین آب شرب و احیای حقابه‌ها عنوان کرد و گفت: در آینده نزدیک چالش اصلی ما در شهرستان‌ها و استان اردبیل چالش آب خواهد بود و بهتر است منابع پایدار در این حوزه تعریف شود.

بدری ضرورت تکمیل پروژه پایاب سد خداآفرین با مشارکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی و ایجاد زیرساخت‌های توسعه اقتصادی استان را یادآور شد و تصریح کرد: راه و شهرسازی هر چه سریع‌تر تونل دوم حیران و بزرگراه‌های استان را به بهره‌برداری رسانده و باید پروژه راه آهن نیز در سال‌جاری به سرانجام برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی توجه به زنجیره ارزش افزوده، ساخت انبارها و سردخانه‌ها و توسعه صنایع مادر در استان اردبیل را از دیگر برنامه‌های جدی عنوان کرد.