شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#ملک

تصاویر | بیرون ماندن استخوان اموات در یک امامزاده تهران | تصاویر و جزئیات تخریب قبور

 قبور آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون تخریب شده است که برخی به آن اعتراض کرده اند.

تخریب قبور قدیمی یک امامزاده در تهران

به گزارش همشهری آنلاین، قبور تخریب شده برای بیش از ۶۰ سال قبل هستند و شرعاً تخریب آنها اشکالی ندارد، اما باید این اتفاق با رعایت احترام قبور اموات انجام شود و بیرون ماندن استخوان مردگان با اینکه بیش از ۶۰ سال قبل دفن شده‌اند، پذیرفته نیست.

مسئولان اداره اوقاف جنوب شرق تهران اعلام کردند که از سال ۱۳۴۲ در این امامزاده تدفینی صورت نگرفته است. این سخن موضوع سن قبرها که بالای ۶۰ سال است را تأیید می‌کند، اما بیرون ماندن استخوان از قبور چیز دیگری است که تصاویر آن را به وضوح نشان می‌دهد.

مهران جعفرزاده، مدیر فرهنگی اداره اوقاف جنوب شرق تهران در این زمینه گفت: در راستای عملیات عمرانی بقعه متبرکه سیده ملک خاتون (س) در فضای حاشیه امامزاده در جهت برآورده کردن تقاضای مکرر اهالی منطقه و استفاده از فضای معنوی آن مکان متبرکه، تعدادی قبر احداث و هیچ‌گونه قبر قدیمی تخریب نشده است. چرا که آنجا اصلاً قبوری آنجا نبوده است. ضمناً انجام کار براساس شرایط و ضوابط و احکام شرعی اسلامی بوده و از سال ۱۳۴۲ تاکنون در امامزاده جلیل‌القدر هیچ‌گونه دفنی صورت نگرفته است.

با وجود توضیحات این مسئول، اما تصاویر نشان می‌دهد که در محل عملیات احداث قبور جدید، قبور قدیمی وجود داشته و سنگ‌های قدیمی و استخوان‌های اموات شاهد این مدعاست.