شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#کارکنان#شورای عالی

شورای عالی سیاسی یمن:

هر گونه روند صلح نیازمند توقف تجاوز و لغو محاصره است

هر گونه روند صلح نیازمند توقف تجاوز و لغو محاصره است

شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که مبنای درست هر گونه روند صلح در آینده، توقف تجاوز و لغو محاصره یمن، گشایش کامل فرودگاه صنعا، بندر الحدیده و پرداخت حقوق کارکنان از درآمدهای نفتی و گازی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که مبنای درست هر گونه روند صلح در آینده، توقف تجاوز و لغو محاصره یمن، گشایش کامل فرودگاه صنعا، بندر الحدیده و پرداخت حقوق کارکنان از درآمدهای نفتی و گازی است.

شواری مذکور افزود: بازگشایی فرودگاه و بندر الحدیده و پرداخت حقوق از مسائل مهم و اصلی برای کاستن از درد و رنج شهروندان تحت محاصره و تجاوز است.

این شورا ادامه داد: بار دیگر وقت کشی طرف مقابل در بازگشایی مسیرهای تعز و سایر استان‌ها و طرح مسائلی که تنها بعد از بازگشایی راه‌های و تأمین امنیت آن صورت می‌گیرد را محکوم می‌کنیم. بازگشایی مسیر «الحوبان» نیازمند تخلیه شهر تعز از شبه نظامیان مسلح است که مزدوران از انجام آن شانه خالی می‌کنند،

شورای عالی سیاسی یمن عنوان کرد: ما در حالی بررسی بازگشایی تعدادی از مسیرهای تعز به صورت یک جانبه هستیم در حالی که طرف متجاوز با لجاجت ورزی با طرح پیشنهادی صنعا کاملاً مخالفت می‌کند.

این شورا افزود: ما از هر گونه پیشنهاد عملی و واقعی از جانب هر شرکت یا نهادی که بتواند در کاهش آلام شهروندان و شکستن انحصار کشورهای متجاوز در فروش نفت و ارائه مشتقات نفتی به شهروندان با قیمت‌های کمتر از قیمت‌های فعلی کمک کند، استقبال می‌کنیم.

شورای مذکور اعلام کرد: ما خواهان آزادی اسرا هستیم تا خانواده‌ها بتوانند در این ایام مبارک در کنار هم باشند و هر گونه مانع تراشی در این پرونده بشردوستانه را جنایت می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم.