شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چطور#رنگ#روی#چوب#پاک#کنیم؟#روشی#برای#کردن

چطور رنگ را از روی چوب پاک کنیم؟ | روشی برای پاک کردن رنگ از روی چوب

بعضی از سطوح چوبی چندین لایه رنگ دارند، پس قبل از اینکه بتوانید روی سطح زیرین کار کنید باید رنگ‌ها را پاک کنید. برای پاک کردن رنگ‌ها لازم است صبور باشید و عجله نکنید.

چطور رنگ را از روی چوب پاک کنیم؟ | روشی برای پاک کردن رنگ از روی چوب

چطور رنگ را از روی چوب پاک کنیم؟

رنگ با گذشت زمان محو می‌شود اما قبل از اینکه بخواهید کاری برای چوب کنید یا مجدداً آن را رنگ بزنید بهتر است یاد بگیرید که چطور باید رنگ را از روی چوب پاک کنید. برای پاک کردن رنگ شیمیایی از چوب می‌توانید از محلول‌های پاک‌کننده رنگ استفاده کنید یا با سنباده آن را بتراشید. بعضی از سطوح چوبی چندین لایه رنگ دارند، پس قبل از اینکه بتوانید روی سطح زیرین کار کنید باید رنگ‌ها را پاک کنید. برای پاک کردن رنگ‌ها لازم است صبور باشید و عجله نکنید.

نحوه پاک کردن رنگ از روی چوب

می‌توانید با استفاده از قلم‌مو، برس سیمی و کاغذ سنباده در عرض چند ساعت رنگ را از روی چوب پاک کنید. قبل از شروع کار برای احتیاط ماسک بزنید و از عینک و دستکش استفاده کنید.

ابزاری که لازم دارید:

چکش، نوار، پیچ‎گوشتی، مته، پارچه، چسب، قلم‌مو، رنگ‌بَر، لیسه رنگ، برس سیمی، سنباده، سنباده برقی

مرحله اول: میخ، پیچ یا هرچیزی را که درون چوب قرار دارید بردارید

بهتر است قبل از اینکه رنگ را پاک کنید و بخواهید رنگ جدیدی بزنید تمام میخ‌ها و پیچ‌ها و هرچیز دیگری را که به یکپارچه شدن رنگ آسیب می‌رساند از درون چوب خارج کنید.

مرحله دوم: محل کار را آماده کنید

بهتر است پنجره‌ها را باز کنید یا تهویه را روشن کنید. اگر فکر می‌کنید که محلی که می‌خواهید این کار را در آن انجام دهید کثیف خواهد شد حتماً روی زمین پارچه یا روزنامه باطله پهن کنید تا زمین کثیف نشود. محلی را برای کار انتخاب کنید که به وسایل دیگر آسیب نرسد.

مرحله سوم: رنگ‌بر را روی کار بزنید

وقتی همه‌چیز آماده شد رنگ‌بر را روی کار بزنید یا اگر اسپری رنگ‌بر دارید آن را روی محل رنگ بپاشید. معمولاً لازم است 20 دقیقه صبر کنید تا این مواد روی چوب بماند.

مرحله چهارم: رنگ را با سنباده بردارید

پاک‌کننده شیمیایی رنگ برای پاک کردن رنگ از چوب به کار می‌رود پس می‌توانید وقتی رنگ شل شد آن را با پارچه کهنه‌ای پاک کنید. اگر رنگ هنوز به چوب چسبیده باشد می‌توانید از سنباده استفاده کنید و آن را بتراشید. اما باید طوری این کار را انجام دهید که به چوب آسیب نرسد. اگر رنگ خوب پاک نشد می‌توانید دوباره از رنگ‌بر استفاده کنید.

مرحله پنجم: روی نقاط باقی‌مانده کار کنید

ممکن است بعضی از قسمت‌های چوب فرورفتگی یا برجستگی داشته باشد و به سختی بتوان رنگ را جدا کرد. پس به این قسمت‌ها بیشتر توجه کنید و با برس رنگ‌بر را روی آن‌ها بمالید و دوباره 20 دقیقه صبر کنید. برای قسمت‌های سفت می‌توانید از برس سیمی هم استفاده کنید.

مرحله ششم: چوب را بشویید و سنباده بکشید

اگر رنگ‌بر به مدت طولانی روی کار بماند ممکن است باعث آسیب رساندن به چوب شود. پس تمام رنگ را از روی چوب پاک کنید و سطح آن را با یک پارچه تمیز و آغشته به آب خوب بشویید تا باقی‌مانده رنگ از بین برود. سنباده کشیدن ضروری نیست اما اگر می‌خواهید سطح کار را صاف کنید می‌توانید سنباده بکشید. اگر سطحی که روی آن کار می‌کنید بزرگ است از سنباده برقی استفاده کنید. بعد از سنباده زدن تمام سطح چوب را پاک کنید تا خاک اره یا کثیفی روی آن نماند. سپس صبر کنید تا خشک شود و بعد سطح چوب را رنگ یا مجدداً لکه‌گیری کنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع: ۵۵آنلاین