شهر خبر

از سوی عبدولی؛

محورهای پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی اعلام شد

محورهای پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی اعلام شد

دبیر اجرایی پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری محورهای اصلی این همایش را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران عبدولی با اشاره به برگزاری پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری گفت: در این رویداد مهم با بهره‌گیری از متخصصان این حوزه، مدرسین ممتاز و کارگاه‌های آموزشی قادر به ارائه و نمایش نوآورانه‌ترین محصولات و اختراعات، پیشرفت‌های نوین و خدمات موجود در صنعت ساختمان و حریق توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های مجری ایمنی و آتش‌نشانی گشته‌ایم.

دبیر اجرایی پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری خاطرنشان کرد: تداوم و گسترش چنین تجربه ارزنده‌ای که حاصل دانش، تکنولوژی و مهندسی در حریق است، نویدبخش گام‌های مؤثر و روبه‌جلو به‌منظور خودکفایی در علوم و صنعت ایمنی و دست‌یابی به زندگی ایمن خواهد بود.

وی در ادامه با تشریح محورهای این همایش گفت: محورهای اصلی این همایش، آتش‌سوزی و حوادث شهری و صنعتی، ارتقا فرهنگ ایمنی شهروندان و سلامت آتش‌نشانان، مهندسی آتش و فناوری، محیط زیست و انرژی و کاربرد فناوری‌های نوین در خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: امید است برگزاری این دوره نیز هم‌چون دوره‌های پیشین بتواند گامی روبه‌جلو برای ارتقا سطح ایمنی جامعه باشد و انتظار می‌رود با استفاده از نیروهای متخصص دانشگاهی گام بلندتری برای نیل به این هدف برداشته شود.

بهروز عسگریان نیز با اشاره به این مقوله که امروزه آتش به‌عنوان یکی از مخاطرات جوامع بشری شناخته می‌شود، گفت: خطر آتش‌سوزی را می‌توان به‌عنوان افزایش احتمال وقوع آتش‌سوزی، تشدید گسترش آتش و یا افزایش آسیب احتمالی بیان کرد.

دبیر علمی پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری خاطرنشان کرد: کشور ایران در طول سالیان گذشته از آسیب‌های ناشی از آتش‌سوزی در محیط‌های مختلف در امان نبوده و صدمات پرهزینه‌ای را متحمل شده‌است.