شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#آمریکا#ریاست جمهوری

در راستای مواضع جنگ افروزانه غرب؛

کاخ سفید: درصدد تقویت موضع اوکراین در مذاکره با روسیه هستیم

کاخ سفید: درصدد تقویت موضع اوکراین در مذاکره با روسیه هستیم

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که به رغم پیشروی های روسیه، مواضع کشورش در قبال جنگ اوکراین بدون تغییر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که تلاش دولت آمریکا بر این است تا مواضع اوکراین را در مذاکرات با روسیه تقویت کند.

« کارین ژان پیر» در نشست خبری کاخ سفید اعلام کرد: رویکرد آمریکا در قبال بحران اوکراین بدون تغییر باقی مانده است. تمرکز تلاش های ما بر تقویت مواضع کی یف در مذاکرات احتمالی با مسکو قرار دارد.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به پیشروی های اخیر روسیه، واشنگتن قصد بازنگری در موضع خود در مورد مناقشه اوکراین دارد؛ پاسخ داد: همانگونه که رئیس جمهور بارها گفته، بدون اوکراین مذاکره بر سر اوکراین معنا ندارد.

ژان پیر در ادامه افزود: آنچه ما در چند ماه گذشته تلاش کرده‌ و صورت دادیم این است که مطمئن شویم با کمک‌های ما، اوکراین را در قوی‌ترین موضع قرار می دهیم. رویکرد ما (در قبال اوکراین) تغییر نمی کند. ما به حمایت از اوکراین ادامه می دهیم. ما به کمک اوکراین برای مبارزه برای دموکراسی وتمامیت ارضی خود ادامه می دهیم.

سخنگوی کاخ سفید متذکر شد: ماه‌ها گفته‌ایم که جنگ در دونباس ممکن است طولانی شود. اما این بدان معنا نیست که روس‌ها توانسته‌اند به اهداف خود برسند و یا به این بدان معنا نیست که اوکراینی‌ها دست از جنگ کشیده اند.