شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

گالوپ: مردم آمریکا، حکومت آمریکا را قبول ندارند

گالوپ: مردم آمریکا، حکومت آمریکا را قبول ندارند

مراکز نظرسنجی به تازگی آمارهایی از کاهش بی‌سابقه اعتماد عمومی به نهادهای حاکمیتی آمریکا منتشر کرده‌اند.

نتایج نظرسنجی‌هایی که به تازگی از سوی موسسه‌های معتبر افکارسنجی منتشر می‌شوند به صورت کاملاً همسو و منسجم از افول هژمونی آمریکا و کاهش میزان اعتماد عمومی به نهادهای این کشور حکایت دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج یک نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد تنها 27 درصد از آمریکایی‌ها به طور متوسط اعتماد بالایی به 14 نهاد اصلی آمریکا دارند. این رقم نسبت به سال 2021 کاهش 5 درصدی نشان می‌دهد و پایین‌ترین رکورد را در اعتماد عمومی به سه قوه حکومت آمریکا  از سال 1979 ثبت کرده است. 

طبق نتایج این نظرسنجی اعتماد به نهاد ریاست‌جمهوری از 38 درصد در سال 2021، پانزده درصد کاهش یافته و به رقم بی‌سابقه 23 درصد رسیده است. اعتماد به دیوان عالی نیز به پایین‌تر حد در سال‌های گذشته یعنی 25 درصد رسیده است. 

نظرسنجی گالوپ، بخشی از رصد سالانه‌ای است که این موسسه افکارسنجی از سال 1993 به این سو بر روی 14 نهاد اصلی آمریکا انجام می‌دهد. گالوپ گاهاً میزان اعتماد به شرکت‌های کوچک و شرکت‌های بزرگ فناوری را هم به رصد سالانه خود اضافه می‌کند. 

نظرسنجی سال 2020 نشان می‌دهد از میان 16 نهاد اعتماد عمومی به 11 نهاد از جمله نظام عدالت کیفری، پلیس، نظام بهداشتی و مدارس دولتی کاهش یافته است. از میان این 16 نهاد، اعتماد به کنگره با 7 درصد در پایین‌ترین سطح قرار داشته است. شبکه‌های تلویزیونی بعد از کنگره با 11 درصد در رتبه بعدی قرار گرفته‌اند. 

علاوه بر این، نتایج یک نظرسنجی دیگر در گالوپ حاکی از آن است که تنها 39 درصد از آمریکایی‌ها به شدت به کشورشان افتخار می‌کنند. برای مشخص شدن اینکه این رقم چقدر پایین است کافی است بدانیم در سال 2011 این رقم روی 69 درصد بود.

نتایج یک نظرسنجی دیگر که دانشگاه «مانموث» انجام داده و چند روز پیش منتشر شد نشان می‌دهد 85 درصد از رأی‌دهندگان می‌گویند که اوضاع در آمریکا در مسیر اشتباه حرکت می‌کند. از سال 2013 که دانشگاه مانموث شروع به انجام نظرسنجی کرده است، این میزان باور به مسیر نادرست آمریکا، «بی‌سابقه» بوده است.

مرکز نظرسنجی «پیو» سال گذشته هم پیش نتایج تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می‌داد تصورات و نگرش‌های مطلوب نسبت به آمریکا با افت شدید همراه شده و به سطوح «غیرقابل‌تصوری» رسیده است: نتایج این پیمایش که در 13 کشور دنیا انجام شده نشان می‌دهد تنها 26 درصد مردم آلمان، 30 درصد مردم هلند، 31 درصد فرانسوی‌ها، 33درصد استرالیایی‌ها و 35 درصد کانادایی‌ها نظر مطلوبی نسبت به آمریکا دارند.

انتهای پیام/