شهر خبر

نماینده مقاومت در پارلمان لبنان:

مقاومت تهدیدی وجودی و نه راهبردی برای رژیم صهیونیستی است

مقاومت تهدیدی وجودی و نه راهبردی برای رژیم صهیونیستی است

نماینده پارلمان لبنان تأکید کرد که مقاومت تهدیدی وجودی برای رژیم صهیونیستی است و آماده است تا به هر گونه حماقت و تجاوز این رژیم پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «حسن عزالدین» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تأکید کرد: مقاومتی که قدرت و ساختار آن تقویت شده است و اکنون چهلمین سال خود را می‌گذراند، تهدیدی وجودی و نه راهبردی برای دشمن صهیونیستی است.

عزالدین که در همایشی به مناسبت چهلمین سالگرد شکل گیری مقاومت لبنان سخن می‌گفت، افزود: این مقاومت، دشمن را مجبور کرد که پا پس کشیده و از سرزمینی که با زور اشغال کرده بود، عقب نشینی کند تا پروژه شهرک سازی توسعه طلبانه او در چارچوب دیوارهایی که برخی از سرزمین مقدس فلسطین را احاطه کرده است، محدود شود و این یعنی رژیمی که بنیانش بر اساس اشغالگری و تلاش برای گسترش نفوذ شکل گرفته به شکست اعتراف کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مقاومت در سال ۲۰۰۰ این دشمن را از لبنان بیرون راند و شکست را بر آن تحمیل کرد و در واقع طرح صهیونیستی موسوم به «اسرائیل بزرگ» را ناکام گذاشت. مقاومت در حال درخشیدن، رشد کردن، تقویت شدن و افزایش شمار نیروها و تجهیزات است و کاملاً حاضر و آماده است تا به هر حماقت و تجاوزی که دشمن به فکر آن است، پاسخ دهد. دشمن اکنون برای هر اقدام خود علیه مقاومت و لبنان هزاران بار در محاسبات خود تجدیدنظر می‌کند.

این نماینده لبنانی در پایان درباره تحولات داخلی لبنان اظهار داشت: همه طرف‌های سیاسی لبنانی باید برای سرعت بخشیدن به روند تشکیل دولت تلاش کنند و به مسئولیت ملی و اخلاقی خود برای جلوگیری از فروپاشی لبنان عمل کنند. ما باید به خود و توانایی‌هایمان اعتماد داشته باشیم تا از دیکته‌های خارجی که آمریکا آن را تحمیل می‌کند، در امان باشیم. بر این اساس، ما در راستای سرمایه گذاری در بخش منابع نفت و گاز و بهره برداری از ظرفیت‌های بشری خود حرکت خواهیم کرد.