شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#استقلال#سوریه#الجزایر

در حشیه جشن استقلال الجزایر؛

رئیس جمهور تونس با «فیصل المقداد» دیدار کرد

رئیس جمهور تونس با «فیصل المقداد» دیدار کرد

رئیس جمهور تونس که برای شرکت در مراسم استقلال به الجزایر رفته است، با وزیر امور خارجه سوریه دیدار و از مبارزه دمشق با تروریسم تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که «قیس سعید» رئیس جمهور تونس در حاشیه مراسم جشن‌های شصتمین سالگرد استقلال الجزایر با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه سوریه، قیس سعید در این دیدار تأکید کرد که دستاوردهای سوریه و اقدامات تونسی‌ها در مسیر مبارزه علیه گروه‌های تروریستی تاریک اندیش، تکمیل کننده یکدیگر هستند.

این دیدار در حالی است که وزیر امور خارجه سوریه با همتای کوبایی خود نیز در الجزایر دیدار کرده بود.

این دیدارها در حالی صورت می‌گیرد که موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در چند ماه گذشته در نشست‌های مشترک عربی مطرح شده است. الجزایر نیز به عنوان میزبان نشست آتی اتحادیه عرب همیشه از لغو تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه استقبال کرده است.

الجزایر که با برگزاری جشن‌هایی شصتمین سالگرد استقلال خود از استعمار فرانسه را جشن می‌گیرد، به محلی برای دیدار مقامات و رؤسای کشورهای جهان تبدیل شده است که از آن جمله می‌توان به دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از سال‌ها قطعی ملاقات‌های دوجانبه خبر داد.