شهر خبر

امروز رخ داد؛

رایزنی الخزعلی با طالبانی درباره تشکیل دولت جدید عراق

رایزنی الخزعلی با طالبانی درباره تشکیل دولت جدید عراق

منابع عراقی از رایزنی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق با رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السیاسه نیوز، منابع عراقی از ادامه رایزنی رهبران گروههای سیاسی عراق درباره تشکیل دولت جدید در این کشور خبر دادند

.بر اساس این گزارش، شیخ قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق با بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار راههای تشکیل دولت جدید در عراق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

از سوی دیگر هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح در پارلمان عراق و پائولا الیزابت کانلی، سفیر استرالیا در بغداد با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار که در دفتر العامری برگزار شد، دو طرف آخرین تحولات عراق و اوضاع سیاسی کشور از جمله تحرکات تعیین تکلیف پرونده ریاست جمهوری و تشکیل دولت جدید عراق را بررسی کردند.

روابط دوجانبه بین عراق و استرالیا در سطوح مختلف از دیگر مسائلی بود که در این دیدار بررسی شد.

از سوی دیگر ریبین سلام عضو حزب دموکرات کردستان عراق گفت: این حزب می خواهد مسئله منصب ریاست جمهوری عراق در داخل بیت کُردی حل شود.

وی افزود: حزب دموکرات کردستان خواستار تکرار سناریوی سال ۲۰۱۸ برای انتخاب رئیس جمهوری عراق نیست، بلکه علاقه مند است که این مسئله از راه گفتگو بین هیئت هایی تشکیل شده بین دو حزب کُرد، حل و فصل شود.

این عضو حزب دموکرات کردستان عراق تاکید کرد که اگر حزب دموکرات کردستان تصدی منصب ریاست جمهوری عراق را برعهده بگیرد، حتما سهم آن در تصدی تعدادی از وزارتخانه های دولت فدرال کاهش خواهد یافت، اما براساس استحقاق قانونی ، باید یکی از وزارتخانه های حاکمیتی به آن واگذار شود.