شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#شورای شهر#تیم فوتبال

عضو شورای شهر همدان: تکلیف شهرداری و تیم فوتبال با مصوبه شورا مشخص شد

عضو شورای شهر همدان: تکلیف شهرداری و تیم فوتبال با مصوبه شورا مشخص شد

همدان- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به مصوبه شورا در خصوص تیم‌داری شهردای، گفت: مصوبه برگرفته از رای گیری اعضای شورا، تکلیف شهرداری برای اداره تیم فوتبال و حضور در لیگ دسته یک کشور را به خوبی مشخص کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حیدری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: موضع شورای شهر در عدم موافقت با تیم‌داری شهرداری همدان هیچگاه به منزله انحلال و فروپاشی تیم فوتبال شهرداری نبوده و نیست و برخی مطالب منتشره در فضای مجازی مرتبط با موضع و مصوبه شورا، غیرواقعی است.

وی اظهار داشت: درحال حاضر و با مصوبه شورای شهر، شهرداری همدان به خوبی تکلیف خود را در قبال تیم‌داری می‌داند.

حیدری گفت: امتیاز حضور در لیگ یک فوتبال متعلق به تیم شهرداری همدان است و از فعالیت قانونمند و حضور موفق تیم در رقابت های لیگ حمایت می کنیم.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه شورای شهر مقرر شد که در زمان مناسب و با رعایت شرایط قانونی نسبت به واگذاری تیم اقدام شود ضمن اینکه در صورت ادامه فعالیت باید این تیم فوتبال در قالب یک سازمان مستقل مدیریت شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: دراین زمینه نیاز داریم موضوع را به صورت دقیق از طریق کارشناسان و اهل فن بررسی کنیم تا بدانیم که تیم فوتبال شهرداری چه زمانی قابلیت واگذاری را دارد.

به گفته وی، شورای شهر و شهرداری همدان با تمام مسایل و مشکلات مالی موجود، تیم فوتبال را با هزینه ای مناسب به جایگاه شایسته ای رسانده که قابل تقدیر است.

حیدری همچنین با انتقاد از رویکرد سیمای مرکز استان در خصوص تیم فوتبال شهرداری همدان، گفت: مسابقات تیم شهرداری در جریان مسابقات هیچگاه به صورت مستقیم از شبکه استانی پخش نشده است که اکنون با موضع گیری دراین خصوص از عملکرد شورا انتقاد می کنند.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر همدان که رای به عدم تیم‌داری شهرداری در لیگ فوتبال کشور داده بودند، با پیگیری و رایزنی مدیریت شهری و همچنین بازتاب رسانه ای این تصمیم، با انجام رای گیری مجدد به ادامه فعالیت تیم با مدیریت شهرداری در لیگ دسته اول فوتبال کشور رای مثبت دادند.

موضوع تیم‌داری شهرداری همدان و حضور تیم فوتبال شهرداری در لیگ فوتبال روز گذشته در جلسه شورای شهر به رای مجدد اعضا گذاشته شد که در نتیجه با هفت رای مثبت، سه رای منفی و یک رای ممتنع، به تصویب رسید.

براساس مصوبه شورای شهر همدان، بخشی از هزینه‌های مرتبط با مدیریت تیم فوتبال شهرداری همدان در راستای کاهش بار مالی باید از طریق جذب اسپانسر(حامی مالی) تامین شود، ضمن اینکه مقرر شد با جذب حامی مالی، سالانه ۲۰ درصد از بودجه شهرداری در بخش مدیریت این تیم کسر و شرایط مناسب برای واگذاری قانونی و اثربخش تیم به بخش خصوصی فراهم شود.

تیم شهرداری همدان امسال دومین سال پیاپی حضور در لیگ دسته یک فوتبال کشور را تجربه می‌کند.