شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

آیین نامه باشگاه داری قایقرانی برای نخستین بار در کشور تدوین شد

آیین نامه باشگاه داری قایقرانی برای نخستین بار در کشور تدوین شد

قم- ایرنا- دبیر فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: آیین نامه باشگاه داری در این رشته در ایران نداشتیم که این آیین نامه برای نخستین بار در کشور تدوین و تصویب شده است. 

به گزارش ایرنا، رضا صابونچی روز چهارشنبه در مجمع سالیانه هیات قایقرانی استان قم اظهار داشت: مشکل اصلی در رشته قایقرانی عدم آشنایی تخصصی نسبت به این رشته است و در تلاش برای شناساندن این رشته به مردم هستیم. 

وی با اشاره به این که قایقرانی سومین رشته پر مدال المپیک است گفت: کار کردن در رشته قایقرانی برای بانوان کار آسانی است و نیاز به کار بیشتر در این زمینه داریم. 

وی ابراز داشت: قایقرانی رشته ای است که در بحث عمومی شاهد کمک ورزشکاران به مردم سیل زده هستیم و توجه به این رشته در ارتش هم بسیار مهم است. 

دبیر فدراسیون قایقرانی اظهار داشت: با تاسیس کارگاه‌های تولیدی قایق می توانیم در اقتصاد نیز راه گشایی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در قم با توجه به شرایط و امکاناتش در چند سال گذشته روی قایقرانی خوب کار شده است و مشکل ما در هیات‌های استانی قایقرانی، نبود ساختار است.

وی افزود: کارهای خوبی برای شناساندن رشته قایقرانی به مردم در قم انجام شده است این در حالیست که بودجه ما در فدراسیون بسیار محدود بوده و نتوانسته ایم آنطور که ایده‌آل است حمایت لازم را از هیات قم انجام دهیم. 

دبیر فدراسیون قایقرانی گفت: لیگ‌های کشوری طبق آیین‌نامه تشکیل شده و در رشته‌های مختلف شاهد طرح ریزی و برگزاری مسابقات هستیم. 

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم نیز در این مجمع گفت: نگاه خوبی از سوی فدراسیون قایقرانی به استان قم بوده است.

ابراهیم سانی‌خانی افزود: ورود روحیه جهادی در ورزش قم باعث جهش در تمامی زمینه‌ های این عرصه خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: افزایش مربی چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان در رشته قایقرانی باید در دستور کار باشد.

سانی‌خانی خاطرنشان کرد: رصد امکانات موجود در عرصه ورزش در سطح استان را در دستور کار داریم تا هر چه زودتر اهداف ما در  ورزش عملیاتی شود. 

وی در پایان تصریح کرد: ورود آموزش و پرورش برای ترویج ورزش قایقرانی می تواند راه‌گشا باشد.