شهر خبر

از سوی دستگاه قضایی تونس؛

موعد بازجویی از راشد الغنوشی رهبر حزب النهضه اعلام شد

موعد بازجویی از راشد الغنوشی رهبر حزب النهضه اعلام شد

دستگاه قضایی تونس، موعد بازجویی از راشد الغنوشی رهبر حزب النهضه و حمادی الجبالی نخست وزیر پیشین این کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، کمیته مبارزه با تروریسم دستگاه قضائی تونس، امروز چهارشنبه، موعد بازجویی از راشد الغنوشی رهبر حزب النهضه و حمادی الجبالی نخست وزیر پیشین این کشور را اعلام کرد.

بنابراین گزارش، کمیته مبارزه با تروریسم دستگاه قضائی تونس در روز ۱۹ جولای (۲۸ تیرماه) از راشد الغنوشی رهبر حزب النهضه در ارتباط با پرونده «جمعیت نماء تونس» بازجویی خواهد کرد.

همچنین بازجویی از حمادی الجبالی نخست وزیر پیشین تونس در روز ۲۰ جولای (۲۹ تیرماه) در همین پرونده اتهامی انجام خواهد شد.

بنابر گزارش المیادین، به راشد الغنوشی رئیس سابق پارلمان تونس و رهبر حزب النهضه به طور رسمی در ارتباط با حضور در این جلسه بازجویی، اطلاع رسانی شده است.

پیش تر منابع تونسی از مسدودسازی حساب‌های بانکی راشد الغنوشی و حمادی الجبالی خبر داده بودند که این خبر از سوی منابع رسمی تکذیب شد.

در ماههای اخیر راشد الغنوشی رئیس سابق پارلمان این کشور با اتهامات متعددی از سوی دولت و دستگاه قضائی این کشور روبرو شده است. وی اخیراً به طور رسمی از سوی دستگاه قضائی تونس متهم به دست داشتن در اقدامات ضد امنیتی شده است.

دستگاه قضائی تونس همچنین راشد الغنوشی را از سفر منع کرده است. در بین مردم تونس نیز جایگاه وی نزول کرده و اخیراً برخی از تونسی‌ها وی را در حالی که برای مشارکت در مراسم عبادی به مسجدی در پایتخت تونس، آمده بود مجبور به خروج از مسجد کردند.