شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#مجلس#حوزه#کمیسیون اقتصادی

سلیمی: باید خلأ قانونی برای برخورد بورس با متخلفان رفع شود

سلیمی: باید خلأ قانونی برای برخورد بورس با متخلفان رفع شود

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سازمان بورس باید قدرت کافی برای برخورد با متخلفان این حوزه را داشته باشد؛ مجلس باید خلأ های قانونی را برطرف کند.

«اصغر سلیمی» امروز (چهارشنبه)در گفت و گو با  خبرنگار اقتصادی ایرنا  در خصوص نحوه برخورد با تخلفات حوزه بورس اظهار داشت: برخی از شبکه‌های مجازی در قالب مشاوران  اقدام به سیگنال فروشی می‌کنند، متولیان و مدیران این نهادها مشخص نیستند و به هیچ ارگانی هم پاسخ گو نیست. باید قوانین و مقررات تحت نظارت سازمان بورس به خوبی اجرا شود و خلاء قانونی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی استفاده  و انتقال  اطلاعات نهانی در بازار سرمایه  را از دیگر تخلفات حوزه بورس عنوان کرد و بیان داشت: سوء استفاده کنندگان از اطلاعات نهانی بزرگترین آسیب  را به بازار سرمایه وارد می‌کنند. سودها را عده خاص  به دست می‌آورند و طرف مقابل مردم عادی هم در ضرر و زیان قرار می‌گیرند.

 سلیمی با بیان اینکه بازار سرمایه  موقعیت  ویژه‌ای در تامین منابع مالی صنعت و تولید دارد تصریح کرد: سوء استفاده کنندگان از اطلاعات نهانی توسعه اقتصادی را با مشکل مواجه خواهند کرد و سرمایه گذاران این حوزه  هم شانس کمتری در سود سرمایه دارند و این  باعث می شود اعتماد به بازار کاهش یابد.

نماینده مردم سمیرم در نحوه برخورد با متخلفان حوزه بورس اظهار داشت: سازمان بورس باید قدرت کافی برای برخورد با متخلفین این حوزه داشته باشد و بتواند با اقدام سریع با این جرائم برخورد کند.

وی بیان داشت: مشکلات و موانع حوزه بورس بارها در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شده است و این کمیسیون از هر اقدامی برای توسعه و رشد اقتصادی در کشور حمایت و با سازمان ها و نهادهای اقتصادی همکاری می‌کند.