شهر خبر

افشین ملایی: اولویت مدیران ارشد همگانی نیست

افشین ملایی: اولویت مدیران ارشد همگانی نیست

افشین ملایی گفت: با وجود فرمایشات رهبری درباره اولویت ورزش همگانی، به هر دلیلی اولویت مدیران ارشد همگانی نیست.

 به گزارش خبرگزاری برنا، افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، در نشست خبری امروز درباره توسعه ورزش کودکان، گفت: شیوع کم تحرکی به دلیل تغییر سبک زندگی در حال وقوع است و تمام سازمان‌هایی که ایفای نقش می‌کنند باید به این موضوع حساس باشند و به این سوال پاسخ دهند کرونا چه تاثیری بر خانه‌نشینی کودکان داشت.

وی تاکید کرد: با تحقیقات صورت گرفته سعی بر این بود ببینند رشد کودکان به چه سمتی است تا میزان رشد را بسنجند. به دلیل اهمیت نقش کودکان در آینده کشور باید نتایج به دست آمده در کشور اجرایی شود. تحقیقاتی که فدراسیون انجام داده نشان می‌دهد در رشد طبیعی کودکان اتفاقی افتاده و تمام کسانی که به آینده ایران اهمیت می‌دهند نتایج تحقیقات زنگ خطر است.

ملای افزود: نقش والدین هم بسیار مهم است و نمی‌توانند با گذاشتن وقت کافی این خلا را پر کنند تا کودکان آینده بهتری داشته باشند‌. فدراسیون آماده است با تربیت متخصصان و حمایت وزارت ورزش، آموزش و پرورش این نقصان را کاهش دهد تا به زمانی برسیم که کودکان استانداردهای بین‌المللی را داشته باشند. اگر وزارت ورزش آمادگی داشته باشد تبدیل این طرح به طرح ملی وجود دارد و در دوره ۳-۴ ساله می‌توان وضعیت را مثبت کرد.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی خاطر نشان کرد: با وجود فرمایشات رهبری درباره اولویت ورزش همگانی، به هر دلیلی اولویت مدیران ارشد همگانی نیست. عمده اعتبارات به سمت رشته‌های قهرمانی می‌رود و ورزش حرفه‌ای اولویت کشور است. تا زمانی که این نگرش وجود دارد ورزش همگانی نمی‌تواند در مسیر مناسبی حرکت کند.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی اضافه کرد: نگاه به ورزش همگانی غیرموثر است، وقتی به توسعه ورزش قهرمانی می‌پردازیم این گفتمان طنزآلود است که به ورزش همگانی توجه داریم. به خوبی مشهود است نگاه حکمرانی به ورزش قهرمانی است و فرمایشات رهبری عملیاتی نشده است. طرح‌ها اگر از پشتیبانی مالی برخوردار باشد چندین برابر منافع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دارد.

وی افزود: اگر از نظر منابع مالی به ما کمک شود زندگی مردم دچار تغییر خواهد شد. منابع مالی که داریم امکان اجرای گسترده طرح‌ها را نداریم؛ به عنوان مثال برای اجرای طرح کودکان ۱۰ میلیارد نیاز داریم اما در یکی دو سال گذشته ۱۰۰ میلیون برای این طرح هزینه کردیم. ورزش همگانی به دلایل متعدد اولویت نخست کشور ما نیست.

انتهای پیام