شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#همزمان#مقامات#آنکارا

گرمی روابط آنکارا و تل‌آویو؛

رژیم صهیونیستی دفتر اقتصادی خود را در ترکیه بازگشایی می‌کند

رژیم صهیونیستی دفتر اقتصادی خود را در ترکیه بازگشایی می‌کند

رسانه های ترکیه اعلام کردند که مقامات رژیم صهیونیستی در نظر دارند که همزمان با تلاش های آنکارا در راستای بهبود روابط دیپلماتیک، دفتر اقتصادی و تجاری خود در این کشور را بازگشایی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه ترکیه‌ای زمان در گزارشی نوشت: مقامات رژیم صهیونیستی در نظر دارند که همزمان با تلاش‌های آنکارا در راستای بهبود روابط دیپلماتیک، دفتر اقتصادی و تجاری خود در این کشور را بازگشایی کنند.

براین اساس، این تصمیم پس از گذشت یک دهه از ایجاد تنش در روابط دیپلماتیک میان ترکیه و رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است.

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز در این باره به رویترز گفت: بازگشایی دفتر اقتصادی و تجاری در ترکیه بیانگر تعهد تل آویو به تعمیق روابط اقتصادی با ترکیه است، ما همچنین در نظر داریم به زودی یک اجلاس اقتصادی دوجانبه پس از گذشت یک دهه برگزار کنیم. این اقدامات به ۱۵۰۰ شرکت اسرائیلی فعال در زمینه صادرات به ترکیه کمک خواهد کرد.

بنابراین گزارش، در سال ۲۰۱۸ سفیر رژیم صهیونیستی در آنکارا و سفیر ترکیه در تل آویو در اقدام متقابل از سوی دو طرف، اخراج شده بودند.

در سال ۲۰۱۹ نیز رژیم صهیونیستی سطح نمایندگی اقتصادی خودش در ترکیه را کاهش داده بود. اما به نظر می‌رسد با برطرف شدن موانع در روابط دوجانبه، سطح همکاری‌ها میان آنکارا و تل آویو دوباره به سطح سفرا بازگردد.

روزنامه زمان در ادامه گزارش خود آورده است که با وجود سال‌ها تنش در روابط میان دو طرف، حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه، به رهبری رجب طیب اردوغانف روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را حفظ کرده تا جایی که در سال ۲۰۲۱ مبادلات اقتصادی میان دو طرف با ۳۰ درصد افزایش به ۷.۷ میلیارد دلار رسیده است.