شهر خبر

کاهش قابل توجه میانگین زمان پاسخگویی در سامانه ۱۹۵/ افزایش ۶ درصدی شکایات مردمی

کاهش قابل توجه میانگین زمان پاسخگویی در سامانه ۱۹۵/ افزایش ۶ درصدی شکایات مردمی

تهران- ایرنا- مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت: در سه ماهه نخست امسال ۴۶ هزار و ۲۲ شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۵ درج شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، «پیمان قره‌داغی» با اشاره به اینکه تعداد کل شکایات ثبت شده در سه ماهه نخست سال گذشته ۴۳ هزار و ۵۹۴ مورد بوده، افزود: از شکایات ثبت شده در سه ماهه امسال هفت‌هزار و ۴۴۳ شکایت به اپراتور همراه اول، ۲ هزار و ۹۷۱ شکایت به اپراتور ایرانسل و ۸۵۲ شکایت به اپراتور رایتل اختصاص دارد که در هم‌سنجی با پارسال در همراه اول حدود هشت درصد، در رایتل نزدیک به ۲۴ درصد افزایش و در ایرانسل حدود ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی درباره آمار شکایات ثبت شده در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: در سه ماهه ابتدایی سال گذشته ۶ هزار و ۸۸۱ شکایت از همراه اول، چهار هزار و ۲۲ شکایت از ایرانسل و ۶۸۷ شکایت از رایتل در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است.

قره‌داغی، قطعی سیم‌کارت، عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل و دسترسی به اینترنت، تخلیه سیم‌کارت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، پیامک تبلیغاتی، پاسخگو نبودن، ثبت‌نام و واگذاری سیم‌کارت بدون حضور مالک به شخص دیگر، عدم رعایت تعرفه ترافیک داخلی و بین‌الملل و غیره را از موضوعات شکایت‌های مردمی عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی درباره میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در سامانه ۱۹۵، تصریح کرد: میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در اپراتورهای سیار متفاوت بوده و به دلیل وجود شکایات باز در سه ماهه نخست سال جاری و عدم محاسبه زمان اینگونه شکایت‌ها در هنگام ارائه این گزارش، ممکن است میانگین زمان پاسخگویی پس از بسته شدن شکایت‌ها افزایش یابد.

وی افزود: با در نظر گرفتن این موضوع میانگین زمان پاسخگویی در بهار امسال برای هر سه اپراتور به حدود پنج روز رسید که این شاخص سال گذشته در همراه اول حدود ۱۵ روز، در ایرانسل نزدیک به ۱۴ روز و در رایتل حدود ۱۰ روز بوده است.