شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#نفت#صنعت نفت#نفت و گاز

روایت محمد نادری از سفر به کامبوج

محمد نادری ملقب به مملیکا؛ راهنمای سفر و جهانگرده. شهریوماه ۱۳۶۵ به دنیا اومده و در مقطع کارشناسی، مکانیک خونده. مملیکا چندین سال در صنعت نفت و گاز مشغول به کار بوده و در همین حوزه تدریس می‌کرده، اون از طریق یکی از همکارانش با سایت کوچسرفینگ آشنا می‌شه و به واسطه همین سایت بیشتر از قبل سفر می‌ره و برنامه گروهی طراحی و اجرا می‌کنه تا این که سفر براش پر رنگ می‌شه و به عنوان اولین الویتش در میاد و تصمیم می‌گیره تا از دنیای مهندسی خداحافظی کنه و بیشتر به سفر کردن و شناخت خودش و جهان بپردازه.

روایت محمد نادری از سفر به کامبوج

سلام نو – سرویس گردشگری: مملیکا به ماجراجویی، تجربه‌های جدید و البته عکاسی علاقه داره و با سفر کردن به نقاط مختلف ایران و دنیا به این علاقه پاسخ در خور توجهی می‌ده. اون در سفری به جنوب شرق آسیا، به کشور کامبوج می‌ره اطلاعات و توصیفات جذابی در مورد این کشور ارائه می‌ده، با ما همراه باشید تا از طریق این جهانگرد خوش انرژی از «کامبوج» و سفر بهش بیشتر بدونیم.

مملیکا به خوبی راجع به محل قرارگیری کامبوج و مهم‌ترین عناصر شهر پنوم پن به عنوان پایتخت اون تعریف می‌کنه: "کشور کامبوج در جنوب لائوس، شرق تایلند و غرب ویتنام واقع شده. رودخانه معروف mekong که از میانمار شروع میشه و به لائوس می ریزه، در نهایت از کامبوج عبور میکنه و وارد ویتنام میشه و از اونجا به دریا می ریزه. پایتختش phnom penh (پنوم پن) هست و نماد کشور، معبد انگکور وات، بزرگترین بنای مذهبی جهان هست که روی پرچم اونها نیز کشیده شده. زبان اونها خمری (khmer). حدود ۱۵ میلیون جمعیت داره و اکثریت بودایی هستن. واحد پول اونها شبیه خودمون هست فقط یک الف نداره (ریل) ارزش پولشان، هر دلار ۴۰۰۰ ریل هست. نیاز به تبدیل پول ندارید چون همه جا دلار قبول میکنن، حتی پمپ بنزین ها قیمت به دلار میده."

روایت محمد نادری از سفر به کامبوج

اون در ادامه از بخشی از تاریخ سیاه این کشور می‌گه: "کامبوج بخشی از هندوچین هست که شامل کشورهای ویتنام، کامبوج، لائوس، میانمار، سنگاپور، مالزی، تایلند هست. دلیل این نام این بوده که در تاریخ همیشه تحت تاثیر هند و چین بودند. در سال ۱۹۵۳ از استعمار فرانسه خارج میشه، اما در سال ۱۹۷۵ pol pot قدرت رو در دست میگیره و توسط خمرهای سرخ به رهبری همون شخص، حدود یک چهارم جمعیت این کشور رو نسل کشی میکنه. واقعا تاریخ تلخی داره این کشور. در سال ۱۹۷۹ ویتنام حمله میکنه و این حکومت وحشی رو ساقط میکنه."

روایت محمد نادری از سفر به کامبوج

مملیکا از معبدی با اهمیت که در حال حاضر از جاذبه‌های کامبوج محسوب می‌شه حرف می‌زنه: "اسم کشور از لغت کمبوجا میاد و در نهایت شده کامبوج که تلفظ فرانسوی Cambodia هست. از سال ۸۰۰ میلادی به مدت ۶۰۰ سال یکی از قدرتهای برتر منطقه میشه و معبد Angkor wat در همان زمان‌ها ساخته میشه که الان مهم‌ترین دیدنی کامبوج هست و اکثرا برای دیدن اونجا میان به این کشور. در قرن ۱۵ میلادی توسط Ayuthaya ها از بین میرن (این شهر در فاصله ۳ ساعته از بانکوک هست). بیشتر مردم بودایی هستند، از سال گذشته تا الان ارزش پول حفظ شده و تورم نداشتن، کشور تقریبا ارزانی هست و دریا و جزیره های زیبا و معابد رویایی و طبیعت زیبا و مردم خوبی داره." اون در نهایت به درختان جادویی در کامبوج اشاره می‌کنه و می‌گه: "برای من مهم ترین و زیبا ترین بخش معبد Angkor wat دیدن درختان جادویی اون بود. من رو یاد فیلمهای علمی تخیلی مینداخت."

روایت محمد نادری از سفر به کامبوج