شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وام ازدواج#گلستان

متقی فر: گلستان سی امین استان در رتبه بندی اعطا وام ازدواج است

متقی فر: گلستان سی امین استان در رتبه بندی اعطا وام ازدواج است

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: متاسفانه گلستان در کنار یکی دیگر از استان ها رتبه سی ام در میزان پرداخت وام ازدواج را در سطح کشور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛  نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان در سال جدید با حضور حجت الاسلام مهدی متقی فر، قاسمعلی برزمینی مدیر کل ورزش و جوانان و نمایندگان دستگاه های عضو ستاد برگزار شد.

افزایش آمار ازدواج سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹

حجت الاسلام مهدی متقی فر ضمن تبریک فرارسیدن هفته ازدواج اظهار کرد: در دو سال متوالی ۹۹ و ۱۴۰۰ شاهد رشد آمار ازدواج در سطح کشور بوده ایم که طبق این آمار، سال گذشته  ۱۲ هزار مورد ازدواج بیشتر از سال ۹۹ به ثبت رسید.

وی افزود: با حذف تشریفات و رسومات غلط که باعث واهمه جوانان نسبت به ازدواج می شود و همچنین فرهنگ سازی و  اقدامات آموزشی در این زمینه می توانیم شاهد نهادینه کردن سنت ازدواج و افزایش آمار مربوطه باشیم.

وی در ادامه گفت: مجمع خیرین ازدواج و خانواده در تمام استان ها وجود دارد که تمام تلاش آنها تامین خدمات ازدواج است.

متقی فر بیان داشت: بانک مرکزی سامانه ای را بابت ثبت شکایات مربوط به تسهیلات ازدواج و فرزند آوری رونمایی کرده است و در استان گلستان افرادی که در این خصوص دچار مشکل می شوند می توانند با شماره ۰۱۷۳۲۳۴۴۰۰۱ تماس بگیرند.

به گفته وی تسهیلات ازدواج در ستادهای ساماندهی پیگیری می شود که امیدواریم با همت استانداری ها بتوانیم موانع سد راه این موضوع را برطرف کنیم.

متقی فر با تاکید به اینکه اگر بانک ها اعتبار ندارند پس در اعطا وام سلیقه ای عمل نکند گفت: مشکل اعتبار نداشتن با سرگردان کردن جوانان متفاوت است و ما در وزارت اگر بتوانیم تنها مشکل وام را حل کنیم واقعا کار بزرگی کرده ایم.

 

استانداری در حل مسائل جوانان بسیار موثر است 

 

وی استانداری را در حل مسائل جوانان بسیار موثر دانست و گفت: اسناندار میتواند در بسیاری موارد ورود کند و حق جوانان را بگیرد.

متقی فر یادآور شد: پرداخت وام ازدواج در سه ماهه ابتدای امسال  نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل حدود ۸/۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: متاسفانه گلستان در کنار یکی دیگر از استان ها رتبه ۳۰ ام در میزان پرداخت وام ازدواج را در سطح کشور دارد.

متقی فر توضیح داد: طبق آمار اعلامی بانک مرکزی به وزارت ورزش و جوانان در استان گلستان طی سه ماهه ابتدای امسال ۱۷ هزار و ۷۷ نفر برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کرده اند و ۱۴ هزار و ۶۷۴ نفر متقاضی و مدارک خود را تکمیل کرده اند که از بین این آمار به ۴ هزار و ۶۱۵ نفر تسهیلات پرداخت و ۱۰ هزار و ۵۹ نفر در صف دریافت تسهیلات هستند.

در انتهای این نشست از پوستر « جشنواره ملی ایده پردازی ازدواج آسان» رو نمایی شد.

انتهای پیام