شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#منابع#توقف#کامل#فعالیت‌های#آژانس#یهود

منابع عبری گزارش دادند؛

توقف کامل فعالیت‌های آژانس یهود در روسیه

توقف کامل فعالیت‌های آژانس یهود در روسیه

منابع صهیونیستی امروز گزارش دادند که فعالیت های آژانس یهود به طور کامل در روسیه متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان جروزالم پست امروز در گزارشی اعلام کرد که روسیه هرگونه فعالیت آژانس یهود در این کشور را متوقف کرده است.

این روزنامه صهیونیستی این تصمیم را به معنای کاهش چشمگیر و حتی توقف مهاجرت یهودیان از روسیه به اراضی اشغالی دانست.

وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی امروز در سخنانی عنوان کرد که وزارت دادگستری روسیه به ما اعلام کرده که همه فعالیت‌های آژانس یهود در روسیه متوقف شده است.

گفتنی است آژانس یهود به لحاظ ماهوی همان سازمان جهانی صهیونیسم است که ارتباط صهیونیست‌ها با دنیای خارج را برقرار می‌سازد. این آژانس، تشکیلات سازمان یافته صهیونیستی برای بسیج کردن همه یهودیان در راستای استیلای بیشتر بر اراضی اشغالی فلسطین محسوب می‌شود.

آژانس یهود که از اوایل قرن نوزدهم میلادی تسهیلات مهاجرت یهودیان را از نقاط مختلف به فلسطین و اقامت دادن آنان در زمینهای بایر را فراهم آورد، در سال ۱۹۲۲ میلادی موجودیت خود را رسماً اعلام کرد. رهبران صهیونیست با حمایت همه جانبه انگلستان و طی سال‌ها کوشش پیگیر، سعی کردند دامنۀ نفوذ و قدرت آژانس را گسترش دهند. فعالیت آژانس به سازمان‌دهی مهاجرت و انتقال یهودیان، و طرح‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و رفاهی محدود نمی‌شد. آژانس در همۀ جنبه‌های مربوط به تأمین هدف‌های اشغال سرزمین‌ها و اقامت دائمی در آنها، دارای برنامه و فعال بود. همچنین استفاده از ابزارهای نظامی در دستور کار آژانس یهود قرار دارد.