شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا

رابرت مالی: هنوز برای حل اختلافات هسته‌ای با ایران زمان وجود دارد

رابرت مالی: هنوز برای حل اختلافات هسته‌ای با ایران زمان وجود دارد

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا گفته هنوز برای حل اختلافات با ایران بر سر پرونده هسته‌ای این کشور زمان وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رابرت مالی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای آمریکا بار دیگر ضمن تکرار اتهامات ساختگی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفته که هنوز برای حل اختلافات هسته‌ای با ایران زمان وجود دارد. 

رابرت مالی که با شبکه رادیویی NPR گفت‌وگو می‌کرد مدعی شد ایران در مذاکرات دوحه مطالبات غیرمرتبط با توافق هسته‌ای مطرح کرده است. او همچنین مدعی شد پیشرفت‌های ایران در حوزه غنی‌سازی شریکان آمریکا را نگران کرده است.

در حالی که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از عمل به تعهدات خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای برجام خوداری کرده رابرت مالی در این مصاحبه مدعی شد که آمریکا به حل و فصل اختلافات هسته‌ای با ایران پایبند است. 

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در بخش دیگری از این مصاحبه گفت آمریکا امیدوار است مسئله آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران را صرفنظر از توافق هسته‌ای حل و فصل کند.

چند روز پیش خبرگزاری بلومبرگ به نقل  از منابعی مدعی شد مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در دوحه پایتخت قطر احتمالا پس از سفر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در اواخر ماه جاری میلادی از سر گرفته شود.

مذاکرات دو روزه قطر هفته گذشته با دیدار انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا و علی باقری کنی معاون وزیر خارجه ایران در دوحه پایتخت قطر برگزار شد.

انتهای پیام/