شهر خبر

راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه‌برون، راهکار اصلی شکوفایی اقتصادی گلستان است

راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه‌برون، راهکار اصلی شکوفایی اقتصادی گلستان است

گنبدکاووس - ایرنا - نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون را عامل توسعه اقتصادی و صنعتی گلستان دانست و گفت: این منطقه پس از تکمیل زیرساخت‌های لازم طی پنج سال آینده اقتصاد و صنعت گلستان را شکوفا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امانقلیچ شادمهر روز سه‌شنبه در همایش بزرگداشت ۱۴ تیر روز دهیاران و شهرداری‌ها درجمع دهیاران بخش مرکزی گنبدکاووس افزود: تصویب منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون در اردیبهشت پارسال توسط مجمع تشخیص مصلت نظام اقدام مهمی برای توسعه اقتصادی و صنعتی گلستان بود که هم اکنون با تلاش دولت مردمی آیت الله رییسی مقدمات ایجاد زیرساخت های آن درحال انجام است.

وی اضافه کرد: پس از پایان فعالیت مشاور منطقه آزاد اینچه برون حداکثر ظرف ۶ ماه آینده واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران به صورت رایگان و معافیت ۱۲ ساله مالیاتی پیش بینی شده که تلاش می‌کنیم آنرا به ۱۵ سال افزایش دهیم، بدون شک شاهد حضور سرمایه‌گذاران زیادی در این منطقه خواهیم بود.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها گفت: اجرای این جراحی اقتصادی که دولت‌های قبل از انجام آن خودداری کردند، اقدام شجاعانه‌ دولت آیت الله رییسی است که نتایج درخشان آن به تدریج بر اقتصاد و معیشت مردم مشخص خواهد شد. 

شادمهر همچنین با تبریک روز دهیاران و شهرداری اضافه کرد: مجلس برای حمایت شغلی از این قشر که زحمات شبانه روزی می‌کشند و نیز ایجاد درآمد پایدار برای دهیاران و شهرداری‌ها اقدامات خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: تصویب طرح ایجاد درآمد پایدار و هزینه‌های دهیاران و شهرداران توسط مجلس و تایید آن از سوی شورای نگهبان، پیگیری طرح جامع مدیریت دهیاران توسط کمیسیون اجتماعی مجلس و پیگیری ارسال لایحه استخدام دهیاران توسط دولت از اقدامات نمایندگان مجلس بوده است.

شادمهر با تاکید برضرورت توجه به جهاد تبیین توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و نیز دهیاران گفت: ارائه گزارش مستمر از اقدامات انجام شده هرچند کوچک و جزیی به مردم یک ضرورت است.

راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه‌برون، راهکار اصلی شکوفایی اقتصادی گلستان است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس افزود: ارائه گزارش عملکرد مسوولان در شرایط اقتصادی فعلی که مردم با مشکلاتی همراه هستند، یک مطالبه عمومی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا امید به آینده در مردم تقویت شود.

وی گفت: دولت آیت الله رییسی، دولت مردمی و تحول گرا است و مدیرانی نگاه و اعتقاد تحولی و خدمت به مردم را ندارند باید از مسوولیت کنار بروند.

شادمهر اضافه کرد: گنبدکاووس درحوزه زیرساخت‌ها دربخش های مختلف شدیدا عقب مانده است و جبران این عقب ماندگی با کار و تلاش ویژه مدیران و رعایت عدالت در توسعه متوازن میسر خواهد شد.

به گفته وی، اکنون طرح هادی بیش از ۱۰۰ روستای گنبدکاووس نیاز به بازنگری دارد که باید مورد توجه متولیان قرار گیرد.

شادمهر ادامه داد: برای برخی طرح‌های زیرساختی گنبدکاووس از جمله جاده نفت، تکمیل طرح جمع آوری فاضلاب شهری، آموزشی شدن بیمارستان‌ها و آبرسانی به روستاها با پیگیری و تلاش فراوان موفق به جذب بودجه یا ردیف اعتباری شدیم.

بخش مرکزی شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس در شرق گلستان واقع است و ۱۳۸ روستا دارای کد شناسایی، ۲۷  نقطه جمعیتی و مجموع ۱۷۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد.