شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#مسکو#منابع

یدیعوت آحارونوت گزارش داد؛

افزایش تنش‌ها بین مسکو و تل‌آویو با ادامه حملات هوایی علیه سوریه

افزایش تنش‌ها بین مسکو و تل‌آویو با ادامه حملات هوایی علیه سوریه

منابع صهیونیستی امروز گزارش دادند که در پی حمله اخیر هوایی رژیم صهیونیستی به طرطوس سوریه، تنش‌هایی میان تل آویو و مسکو ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه عربی ۲۱ امروز در گزارشی اعلام کرد: حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه همچنان بر روابط مسکو و تل آویو سایه منفی افکنده است.

بنابراین گزارش، در ماههای اخیر مقامات روسیه از مواضع رژیم صهیونیستی در قبال جنگ اوکراین نیز نارضایتی داشته اند. اما در هفته‌های اخیر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق و تأسیسات غیر نظامی در طرطوس، بر این نارضایتی‌ها افزوده است.

در همین رابطه، روسیه که نتوانسته بود پیش نویس قطعنامه محکومیت حمله به فرودگاه بین المللی دمشق را در جلسه شورای امنیت مطرح کند، در جدیدترین موضع گیری، حمله رژیم صهیونیستی به طرطوس را غیر مسئولانه و مغایر با قوانین بین المللی توصیف کرد.

ایتمار آیخنر، تحلیلگر سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت در این باره در گزارشی ضمن اشاره به محکومیت حمله به طرطوس از سوی مسکو، نوشت: طرطوس در ۲۵ کیلومتری مرزهای لبنان قرار دارد، در بندر طرطوس یک پایگاه دریایی روسیه قرار گرفته و موقعیت دریایی آن یکی از عوامل اصلی حمایت روسیه از دولت سوریه بوده است.

وی در ادامه افزود: واضح است که ما در دورانی قرار داریم که تنش‌ها میان مسکو و تل آویو به دلیل حملات اخیر علیه سوریه، در حال افزایش است. اما کسی نمی‌داند که نتیجه این روند افزایشی تنش‌ها به کجا ختم می‌شود؟ آیا به مرحله‌ای می‌رسد که جنگنده‌های روسی علیه جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان سوریه وارد عملیات شوند، یا اینکه روسیه سامانه‌های پدافند هوایی دقیق‌تری را جهت سرنگونی جنگنده‌ها به سوریه تحویل دهد؟ هر چه هست اما شرایط این گونه به نظر می‌رسد که روسیه برای رسیدن به این مرحله خطرناک عجله‌ای ندارد و خواهان اقدام شتاب زده‌ای نیست.