شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مکزیک#جدید#نتایج

مرز آمریکا با مکزیک خطرناک‌ترین محل عبور در جهان

مرز آمریکا با مکزیک خطرناک‌ترین محل عبور در جهان

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد مرز آمریکا- مکزیک خطرناک ترین محل عبور در جهان است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج تحقیقات جدید که توسط سازمان بین‌المللی مهاجرت انجام شده، نشان می دهد مرز آمریکا- مکزیک خطرناک ترین محل عبور در جهان است.

در بررسی هایی که برای پروژه مهاجران مفقود توسط این سازمان انجام شد، 728 مهاجر که از سمت مکزیک به سوی آمریکا در حرکت بودند، جان خود را از دست داده اند و این رقم 52 درصد بیشتر از سال 2020 است.

یکی از مسئولان این پروژه اظهار کرد اعلام این رقم در حالی است که مرگ یا مفقود شدن شمار زیادی از این مهاجران هرگز گزارش داده نمی شود و در نتیجه این رقم بسیار بیشتر است.  

نتایج این مطالعه در حالی منتشر شد که هفته گذشته مقامات شهر سن‌آنتونیوی تگزاس جسد 46 مهاجر غیرقانونی بدون مدرک را در کامیونی که کنار جاده‌ای رها شده بود، کشف کردند. با کشف این اجساد شمار مهاجران کشته شده در مرز آمریکا-مکزیک در سال 2022 به 493 نفر رسید و این رقم از کل تعداد مهاجران کشته شده در سال 2021 فراتر فته است.

براساس نتایج این تحقیق، در حالی که سفر جاده‌ای برای مهاجران بسیار خطرناک است، خطرات سفر دریایی کمتر از آن نیست. بررسی ها نشان می دهد در سال جاری تاکنون دستکم 67 مهاجر در مسیرهای دریایی بین آمریکا و دریای کارائیب جان خود را از دست داده اند. البته این رقم هم درست و دقیق نیست و این به علت نامشخص بودن تعداد کشتی های گمشده ای است که هرگز پیدا نشده اند. همچنین هویت بسیاری از این افراد مشخص نیست. در سال  2021 هویت و ملیت بیش از 500 مهاجر کشته شده، مشخص نشد.

همچنین در این تحقیق از دولت خواسته شده تا برای جلوگیری از مرگ هر چه بیشترمهاجران دست به اقدامی جدی بزنند.

این در حالی است که دولت بایدن در تلاش برای پایان دادن به ماده 42 مربوط به محدودیت های مرزی ناشی از همه گیری کرونا است که در دوران ترامپ تصویب شده و براساس آن مهاجران حق ورود به خاک آمریکا را ندارند. در حال حاضر بسیاری از ایالت های آمریکا توقف این سیاست را به تعویق انداخته اند.

انتهای پیام/