شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت ورزش#وزارت ورزش و جوانان

دیدار فعالین علمی کشور با سرپرست دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان

دیدار فعالین علمی کشور با سرپرست دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان

جمعی از نخبگان و فعالین جوان علمی کشورمان، با حضور در محل وزارت ورزش و جوانان با سرپرست امور بین‌الملل وزارت، دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در این جلسه که با حضور خانم‌ها سیده خمساء اسبقیان، روشنک مرادی، سحر قلی‌زاده تهرانی، زهرا محمدی و آقایان سید امین توکلانی، یوسف صابر، میرشاهین فاطمی، صیاد شیخی و محمد جونی به نمایندگی از مجموعه‌ی بزرگ و توانمند فعالین علمی و انجمن‌های علمی-دانشجویی سراسر کشور برگزار شد؛ در ابتدا گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌ها و اتحادیه‌های انجمن‌های علمی-دانشجویی کشور به‌عنوان مرکز ثقل فعالیت‌های علمی-دانشجویی در دانشگاه‌ها ارائه و به بیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قابل توجه این مجموعه در همکاری‌های بین‌المللی پرداخته شد.

در ادامه، هر یک از فعالین علمی و صاحب‌نظران امور بین‌الملل، ایده‌ها و راهکارهای خود در حوزه‌های مختلف تخصصی فعالیتی‌شان را حسب تجربه و سوابق عملیاتی‌شان در سطح دانشگاه‌های کشور مطرح کرده و به بیان فرصت‌های موجود از جمله امکان برگزاری سمپوزیوم‌ها و رویدادهای بین‌المللی و همکاری‌های علمی مشترک با سایر کشورها در حوزه‌های کشاورزی و محیط‌زیست، جغرافیا، منابع طبیعی، علوم مهندسی، علوم اجتماعی، اقتصاد، دیپلماسی انرژی و ... پرداختند.

همچنین پروپوزال طرح مشترک بین‌المللی با عنوان دیپلماسی جوانان برای زمین پاک و آینده‌ی سبز با شعار علم، راه‌حل‌ها و همبستگی، با تاکید بر بحران تغییر اقلیم در سراسر جهان و اهمیت بهره‌گیری از توانمندی دانشگاه‌ها و جوانان بعنوان مبتکران اقدام در برابر تغییرات اقلیمی و پیشگامان استفاده از تکنولوژی و علم، توسط آقای یوسف صابر، دانشجوی دکتری روابط بین‌الملل دانشگاه تهران و خانم سیده خمساء اسبقیان، دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد مهندسی خاک دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگر برتر حوزه تغییر اقلیم در سال 2021، با هدف همکاری‌ مشترک بین ایران و قطر در این حوزه ارائه شد.

دکتر تقی‌زاده نیز ضمن اظهار خوشحالی از برگزاری این جلسه، از ایده‌ها و نظرات کارشناسانه جوانان کشورمان استقبال کرده و بر حمایت همه‌جانبه‌ی اداره کل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان از طرح‌های اجرایی و عملیاتی جوانان فعال علمی کشورمان در باب همکاری‌های علمی بین‌المللی و اشتراک تجارب بویژه با کشورهای منطقه تاکید کردند.

در خاتمه مقرر شد طرح یک سمپوزیوم علمی بین‌المللی توسط جوانان حاضر در جلسه تهیه و تنظیم شده و به اداره‌کل امور بین‌الملل تحویل شود تا پس از بررسی‌های لازم، نسبت به برگزاری این رویداد با حضور مقام عالی وزارت اقدامات لازم معمول گردد.

انتهای پیام