شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ژاپن#کیارستمی#جدید#توکیو

یاد عباس کیارستمی در ژاپن زنده شد

یاد عباس کیارستمی در ژاپن زنده شد

ایسنا نوشت: محمدرضا دلپاک طراح صدای سینما، که از افتخارات او می‌توان به استادی در دانشگاه هنر توکیو اشاره کرد، در دوره جدید تدریس خود در این دانشگاه، یاد دوست دیرینه خود را عباس کیارستمی را زنده کرد. دلپاک و مرحوم کیارستمی در هفت اثر با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

محمد رضا دلپاک طراح صدای سینمای ایران و استاد دانشگاه هنر توکیو TUA در دوره جدید تدریس خود در این دانشگاه به دوست و همکار قدیمی خود عباس کیارستمی ادای احترام کرد.

دلپاک بخشی از کلاس طراحی صدا در سینما را به صدا در آثار عباس کیارستمی با نگاهی به هفت همکاری خود با عباس کیارستمی اختصاص داده است.

«طعم گیلاس»، «باد ما را خواهد برد»، «آ.ب. ث آفریقا »، «شیرین» ، «کجاست جای رسیدن؟» ، «بلیت» و «مثل یک عاشق» هفت همکاری دلپاک با عباس کیارستمی است که در این میان فیلم «مثل یک عاشق» در ژاپن فیلمبرداری شده و به زبان ژاپنی است.
محمد رضا دلپاک طراح صدا و صداگذار ایرانی عضو آکادمی اسکار برای سومین سال پی در پی است که در این دانشگاه برای دانشجویان مقطع فوق لیسانس به تدریس می پردازد.
دانشگاه هنر توکیو TUA با قدمت ۱۴۰ سال فعالیت در رشته هنر از ۱۳ سال پیش دانشکده‌ای را در شهر یوکوماها به دوره فوق لیسانس در رشته سینما، انیمیشن و مدیا اختصاص داده و بخشی به نام global center جهت استفاده از تجارب و دانش اساتید برجسته سینمای کشورهای دیگر تخصیص پیدا کرده است.
مدیریت برگزاری این کلاس ها با شهره گلپریان است که دولت ژاپن به پاس تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن، نشان خورشید تابان، انوار زرین و سیمین را به ایشان اهدا کرده است.
همچنین ناکاشیما استاد صدای ژاپنی، دلپاک را در کلاس هایش همراهی خواهد کرد.
دلپاک که با کسب ده سیمرغ بلورین رکوددار سیمرغ جشنواره فیلم فجر است.
قهرمان ( اصغر فرهادی)، لامینور (داریوش مهرجویی) و مجبوریم (رضا درمیشیان) از آخرین فیلم‌های اکران شده محمدرضا دلپاک است.

۵۷۲۴۴