شهر خبر

۱۷۰ هزار ورزشکار رشته ژیمناستیک در کشور ساماندهی شدند

۱۷۰ هزار ورزشکار رشته ژیمناستیک در کشور ساماندهی شدند

اردبیل - ایرنا - سرپرست فدراسیون ژیمناستیک گفت: ۱۷۰ هزار نفر در رشته ورزشی ژیمناستیک در کشور بیمه و ساماندهی شدند.

حمید احمدی روز دوشنبه در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات ژیمناستیک استان اردبیل در گفت و گو با ایرنا، افزود: از این تعداد ورزشکار سازماندهی شده حدود ۶۰ درصد آقایان و ۴۰ درصد خانم ها هستند.

وی با بیان اینکه ژیمناستیک کشورمان در سال های اخیر پیشرفت خوبی کرده اما کافی نیست، اظهار کرد: ژیمناستیک ایران در سال ۱۳۹۶ در جایگاه ۶۹ دنیا قرار داشت که پارسال در رتبه ۲۴ جهان قرار گرفت.

احمدی با اشاره به حضور ملی‌پوشان ژیمناستیک ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور قطر در سال جاری، بیان کرد: بعد از برگزاری این رقابت ها ژیمناستیک کشورمان در رتبه هفتم آسیا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هنوز تکلیف برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک مشخص نیست و امیدواریم در اولین فرصت انتخابات این فدراسیون برگزار شود.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: هفته گذشته انتخابات کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران انجام شد اما هنوز اسامی نفرات انتخاب شده اعلام نشده است و فدراسیون منتظر تایید نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است.

احمدی گفت: هنوز هیچ ابلاغی برای ثبت نام از کاندیداها به فدراسیون ژیمناستیک داده نشده و در صورت اعلام این ابلاغ فدراسیون ژیمناستیک ثبت نام از کاندیداهای احتمالی را آغاز خواهد کرد.

وی با تشریح برنامه های پیش روی تیم ملی ژیمناستیک کشورمان افزود: تیم ملی ژیمناستیک ایران با سه ورزشکار در شاخه هنری و چهار ورزشکار در شاخه ایروبیک در مسابقات کشورهای اسلامی که در مردادماه امسال در کشور ترکیه برگزار خواهد شد، شرکت می کند.

سرپرست دراسیون ژیمناستیک کشورمان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان اردبیل اظهار کرد: با وحدت و همدلی و مدیریت صحیح و با تامین زیرساخت‌های لازم و حمایت از ورزشکاران و احترام به پیشکسوتان و خاک خوردگان، استان اردبیل در آینده نزدیک در رشته ورزشی ژیمناستیک حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و ژیمناستیک این استان به جایگاه حقیقی خود در کشور خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، در این مجمع انتخاباتی وحید صادقی با کسب ۱۴ رای از مجموع ۲۷ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیات ژیمناستیک استان اردبیل انتخاب شد.

همچنین در این مجمع انتخاباتی افسانه فتح الهی به عنوان نائب رئیس، پرویز روحی به عنوان خزانه دار، وحید صالح به عنوان کارشناس خبره، رسول قاسمی و افسون جبارزاده به عنوان اعضای هیات رئیسه ژیمناستیک استان اردبیل معرفی و موفق به کسب رای اعضای مجمع شدند.