شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#عربستان#الجزایر

منابع خبری گزارش دادند؛

مخالفت شدید مصر و عربستان با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

مخالفت شدید مصر و عربستان با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

یک پایگاه خبری فرانسوی گزارش داد که مصر و عربستان با لغو تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب و حضور هیئت دمشق در نشست آتی سران این اتحادیه در الجزایر به شدت مخالف هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، پایگاه خبری فرانسوی «اینتلیجنس آنلاین» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که مصر با لغو تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب و حضور هیئت دمشق در نشست آتی سران این اتحادیه که قرار است نوامبر آینده در الجزایر برگزار شود، مخالفت است.

بنا به گزارش این پایگاه خبری، مصر با اتخاذ این موضع در کنار عربستان ایستاده که به شدت با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مخالف است.

این خبر در حالی است که موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در چند ماه گذشته در نشست‌های مشترک عربی مطرح شده است. الجزایر نیز به عنوان میزبان نشست آتی اتحادیه عرب همیشه از لغو تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه استقبال کرده است.

«رمطان لعمامره» وزیر امور خارجه الجزایر در سخنانی در نشست اخیر وزیران خارجه عرب در بیروت تاکید کرد: الجزایر تمام تلاش خود را برای تقویت اراده عربی مشترک به منظور پشت سرگذاشتن چالشهای جمعی به کار خواهد گرفت. لعمامره گفت: سوریه عضو مؤسس اتحادیه عرب است و الجزایر با بازگرداندن کرسی سوریه در اتحادیه عرب مشکلی ندارد.

اتحادیه عرب از آغاز جنگ سوریه در سال ٢٠١١ عضویت سوریه در این اتحادیه را تعلیق کرده است. با این حال به دنبال پیروزی‌های دمشق بر تروریست‌ها، کشورهای عربی یکی پس از دیگری در حال عادی سازی روابط خود با سوریه هستند. امارات روابط خود را با روسیه عادی کرده و اخیراً وزیر خارجه این کشور به دمشق سفر کرد.