شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیسی#پرسپولیسی ها

با بمب خطرناک پرسپولیسی ها بیشتر آشنا شوید

با بمب خطرناک پرسپولیسی ها بیشتر آشنا شوید

صدآنلاین : سپاهان و گل‌گهر سیرجان خطرناک‌ترین تیم‌های رقابت های لیگ برتر در محوطه جریمه حریفان بودند.

پاس و مالکیت توپ و دریافت توپ عملکردهای مثبتی در فوتبال است اما وقتی این عملکردها به محوطه جریمه حریف منتقل شود ارزشی چندین برابری پیدا می‌کند. کوچکترین اتفاقی در محوطه جریمه حریف می‌تواند به یک موقعیت گل یا پنالتی تبدیل شود و به همین دلیل اتفاقات این منطقه از بازی با سایر مناطق قابل مقایسه نیست. شاید حدس زدن اینکه این فصل کدام تیم‌ها در محوطه جریمه حریفان خطرناک‌تر بوده‌اند، کار سختی نیست. موقعیت‌هایی که سپاهان روی دروازه حریفان ایجاد کرد و بازی هجومی این تیم مشخص می‌کند که آن‌ها بهترین عملکرد را در این زمینه داشتند. حدسی که درست است و شاگردان محرم نویدکیا رتبه اول را در دریافت توپ در محوطه جریمه حریفان در اختیار دارند. سوال بعدی اما این است که کدام بازیکنان در این زمینه بهترین بوده‌اند؟

شاه‌ماهی؛ خطرناک‌ترین بازیکن محوطه جریمه

رکورددار دریافت توپ در محوطه جریمه شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات این فصل بود. سعید صادقی با دریافت ۵.۱ توپ در هر بازی به صورت میانگین در صدر بازیکنان لیگ با فاصله زیاد قرار دارد. بازیکنی که به دلیل حضور بالا در محوطه جریمه اکثر حرکاتش به گل یا پاس گل منجر شد و موثرترین بازیکن لیگ هم لقب گرفت. گل‌گهر هم بعد از سپاهان رده دوم دریافت توپ در محوطه جریمه حریف را در اختیار دارد. مرتضی تبریزی و عاشوری هم با نزدیک به ۳ دریافت در هر بازی با اختلاف زیاد در رده‌های بعدی قرار دارند.

رکورددار دریافت توپ در محوطه جریمه/ با بمب خطرناک پرسپولیسی ها بیشتر آشنا شوید

پرسپولیس کم‌خطر

نگاهی به آمار بازیکنان پرسپولیس دلیل کم‌خطر بودن این تیم در فصلی که گذشت را به خوبی نشان می‌دهد. بیشترین عدد دریافت توپ در محوطه جریمه حریف ۳.۱ مربوط به سیامک نعمتی است که البته او را به دلیل بازی کردن زیر ۱۰۰۰ دقیقه در ترکیب اصلی باید از این لیست خارج کرد. مهدی ترابی با ۳ بار دریافت توپ در محوطه جریمه بهترین بازیکن قرمزها بوده است و بعد از او دیگر هیچ‌کدام از بازیکنان تیم عملکرد خوبی در این زمینه نداشته‌اند. رامین رضاییان ۲. ۲ و احسان پهلوان ۲ رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند و بقیه بازیکنان عددهای بسیار پایینی را به نام خود ثبت کرده‌اند. نکته جالب در مورد پرسپولیس تمیروف است. بازیکنی که با میانگین بیش از ۳ شوت در هر بازی بیشترین شوت را داشته است اما فقط ۰.۸ دریافت توپ در محوطه جریمه داشته است و شوت‌های بی‌هدف و راه دور او یکی از نقاط ضعف پرسپولیس در زمان حضورش در خط حمله بود.

رکورددار دریافت توپ در محوطه جریمه/ با بمب خطرناک پرسپولیسی ها بیشتر آشنا شوید

سبک مشابه استقلال و نکونام

بهترین بازیکنان استقلال در این زمینه به خوبی سبک بازی شاگردان فرهاد مجیدی را نشان می‌دهد. بازیکنانی که بیشترین دریافت توپ در محوطه جریمه حریف را داشتند، بازیکنان فاز دفاعی بودند. جعفر سلمانی، بازیکن آبی‌ها با نزدیک به ۳ دریافت توپ، بهترین بازیکن آن‌ها بوده است و مهدی‌پور هم با اختلاف خیلی کم در رده دوم قرار دارد. ۲ بازیکن فاز دفاعی که حضورشان در صدر لیست جالب است. البته وریا غفوری دیگر مدافع استقلالی‌ها با نزدیک به ۴ دریافت، آمار بسیار خوبی دارد اما به دلیل دقایق کم بازی در این آمار محاسبه نشده است. با این‌حال دیگر مدافع راست یعنی صالح حردانی به عنوان بازیکن سوم حضور دارد تا جمع مدافعان استقلال جمع باشد.

فولاد هم آماری مشابه استقلال دارد که از سبک بازی نزدیک به هم دو تیم حکایت دارد. در این تیم هم دو دفاع کناری و یک هافبک دفاعی در میان برترین‌ها قرار دارند. مجتبی نجاریان، محمد آبشک و وحید حیدریه به ترتیب در رده اول تا سوم این تیم قرار دارند. خلعتبری هم با ۵.۳ آمار بسیار خوبی را ثبت کرده که دقایق بازی او به حد نصاب نرسیده است.

رکورددار دریافت توپ در محوطه جریمه/ با بمب خطرناک پرسپولیسی ها بیشتر آشنا شوید

براساس آمار «متریکا»، ترتیب ۵ بازیکن برتر لیگ در دریافت توپ در محوطه جریمه اینگونه است:

۱ - سعید صادقی ۵.۱

۲- محسن آذرباد ۴.۷

۳- محمد آبشک ۳.۷

۴- فخرالدینی ۳.۶

۵- مهدی ترابی ۳

(در این رده‌بندی بازیکنانی با بیش از ۱۵۰۰ دقیقه حضور در زمین در میان ۱۰ تیم ابتدایی جدول محاسبه شده است).