شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون وزیر#ایران#دوشنبه

معاون وزیر صمت ۲ واحد تولیدی سمنان را با سرمایه‌گذاری ۱.۱ هزار میلیارد ریالی افتتاح کرد

معاون وزیر صمت ۲ واحد تولیدی سمنان را با سرمایه‌گذاری ۱.۱ هزار میلیارد ریالی افتتاح کرد

سمنان- ایرنا- ۲ واحد صنعتی استان سمنان با اشتغالزایی برای ۷۰ نفر و سرمایه‌گذاری یکهزار و ۱۷۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال عصر دوشنبه سیزدهم تیر ۱۴۰۱ با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و مسوولان استانی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان و دیگر مسوولان استانی در آئین افتتاح ۲ واحد صنعتی استان سمنان حضور داشتند.

مدیرکل صنعتف معدن و تجارت استان سمنان درباره ین طرح ها به ایرنا گفت: ۱۰ طرح صنعتی و معدنی این استان با سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی به صورت مستقیم برای حدود ۲۲۰ نفر به مناسبت دهه تولید و تجارت و روز صنعت و معدن در دست افتتاح است که یکی از این طرح‌ها شرکت دُربافت در سمنان است.

علی تشنه دل تصریح کرد: شرکت دُربافت در سمنان با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالانه یکهزار و ۱۵۰ تن پارچه گردباف را دارد که با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال ۳۵ نفر ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان نیز دیگر طرح‌ افتتاح شده امروز را واحد تولیدی دانش بنیان روشنا آب آوش در سمنان دانست که فعالیت این کارخانه در زمینه تولیدات شمیایی است و ظرفیت اسمی تولید واحد صنعتی روشنا آب آوش ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن است که زمینه اشتغال ۳۵ نفر را فراهم می‌کند.

محمدرضا باقری افزود: واحد تولید روشنا آب آوش با سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی به میزان ۹۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید.

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با همراهی سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان و دیگر مسوولان استانی  از منطقه ویژه اقتصادی سمنان نیز بادید کرد.

منطقه ویژه اقتصادی سمنان، به عنوان یکی از مصوبات سفر آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور به این استان، با کاربری تجاری صنعتی در زمینی به مساحت یکهزار هکتار در مجاورت شهرک صنعتی سمنان قرار دارد که در تقویت شهرک صنعتی و فعالیت مستمر این منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: سمنان پس از گرمسار دارای منطقه ویژه اقتصادی دارای کد گمرکی شد.

باقری افزود: با پیگیری‌های انجام شده و فراهم کردن مقدمات لازم نظیر محصور نمودن منطقه و ایجاد کنترل دوربینی ، ایجاد ساختمان گمرک و انبار سرپوشیده و روباز گمرکی و بقیه موارد تاییدیه صدور کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان اخذ شد.

وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سمنان دارای یکهزار هکتار اراضی در اختیار است که در ۱۰ کیلومتری شرق شهر سمنان واقع است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان اظهارداشت: قرارگرفتن در محور ارتباطی شمال-جنوب و شرق- غرب، وجود منابع عظیم مواد معدنی، وجود خط آهن سراسری و فرودگاه از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی است.

وی با اشاره به امتیازات منطقه ویژه اقتصادی سمنان تصریح کرد: قرار گرفتن در مجاورت شهرک صنعتی سمنان و امکان استفاده و تبادل مواد اولیه، محصولات و توان مهندسی با واحدهای صنعتی موجود در این شهرک از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی سمنان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: با پیگیری‌های بعمل آمده تا آینده نزدیک کد ترخیص نیز همچون کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی سمنان صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است.