شهر خبر

در ادامه جنایات صهیونیست ها فاش شد؛

استفاده تل آویو از پیکر شهدای فلسطینی در آزمایشگاه های پزشکی

استفاده تل آویو از پیکر شهدای فلسطینی در آزمایشگاه های پزشکی

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی را به استفاده از پیکر شهدای فلسطینی در آزمایشگاه های دانشکده های پزشکی برای تشریح متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم اشغالگر را متهم کرد که پیکر شهدای فلسطینی را به گروگان گرفته و از آنها برای تشریح در آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های اسرائیلی استفاده می‌کند.

«محمد اشتیه» طی سخنانی در جلسه هفتگی هیئت دولت در رام الله گفت: اقدامات تروریستی و مجرمانه رژیم اشغالگر علیه فرزندان ملت فلسطین همچنان ادامه دارد و شمار شهدای فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون به ۷۸ شهید از جمله ۱۵ کودک و نوجوان رسیده است.

وی ادامه داد: مقامات رژیم اشغالگر با گروگان گرفتن پیکر شهدا بر درد و رنج خانواده‌های آنها می‌افزایند؛ به طوری که برای ما ثابت شده است که رژیم اشغالگر از پیکر شهدای فلسطینی در آزمایشگاه‌های دانشکده‌های پزشکی برای تشریح استفاده می‌کند که این اقدام با حقوق بشر، ارزش‌ها، اصول و اخلاق علمی منافات دارد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از دانشگاه‌های بین المللی خواست تا دانشگاه‌های اسرائیلی را که پیکر شهدای فلسطینی را گروگان گرفته اند، تحریم و از همکاری با آنها خودداری کنند. وی همچنین خواستار تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر برای متوقف کردن هتک حرمت پیکر شهدای فلسطینی و تحویل دادن پیکرهایی شد که نزد این رژیم در گروگان است.

به گفته «حسین شجاعیه» هماهنگ کننده ستاد ملی بازپس گیری اجساد شهدای گروگان گرفته شده نزد رژیم اشغالگر، تل آویو از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۱۰۴ پیکر شهید فلسطینی را گروگان گرفته و سال هاست که ۲۵۶ پیکر را نیز در گورستان‌های خصوصی نگهداری می‌کند.