شهر خبر

نوری المالکی:

دولت آتی عراق باید زمینه مشارکت همگانی را در روند سیاسی فراهم کند

دولت آتی عراق باید زمینه مشارکت همگانی را در روند سیاسی فراهم کند

رئیس ائتلاف دولت قانون پس از اینکه رسما نامزد تصدی پست نخست وزیری عراق شد، گفت دولت آتی عراق باید در خدمت تمام عراقی ها باشد و زمینه مشارکت آنها را در روند سیاسی فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری الاعلام المقاوم، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون پس از اینکه از سوی این ائتلاف رسماً به عنوان نامزد پست نخست وزیر عراق انتخاب شد، تأکید کرد که دولت آینده عراق باید در خدمت تمام عراقی‌ها باشد.

المالکی در واکنش به انتخاب شدنش به عنوان نامزد پست نخست وزیری عراق در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دولت آینده عراق باید حامل این پیام باشد که در خدمت تمام عراقی‌ها خواهد بود.

وی افزود: دولت آینده عراق باید ثابت کند که سایر گروه‌ها و نیروهای سیاسی را در روند سیاسی عراق سهیم و شریک بوده یا نبوده باشند و در انتخابات شرکت کرده یا نکرده باشند، به حاشیه نمی‌راند و از حضور از آنها در عرصه سیاسی جلوگیری نخواهد کرد.

گفتنی است که ائتلاف دولت قانون یکشنبه شب نوری المالکی رئیس این ائتلاف را رسماً به عنوان نامزد انتخابات رایست جمهوری انتخاب کرد و از دو حزب اصلی اقلیم کردستان هم خواست تا هر چه سریع‌تر درباره نامزد ریاست جمهوری به توافق برسند.