شهر خبر

احمد الدیک فاش کرد؛

۵ خواسته رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از رئیس جمهور آمریکا

۵ خواسته رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از رئیس جمهور آمریکا

یک مقام وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین از ۵ خواسته خبر داد که رئیس این تشکیلات از رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفرش به منطقه خواهد خواست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، یک مقام وابسته به تشکیلات خودگردان از ۵ خواسته خبر داد که رئیس این تشکیلات از رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفرش به منطقه خواهد خواست.

احمد الدیک، مشاور و معاون وزیر امور خارجه فلسطین گفت که فلسطینیان امیدوارند که این مطالبات با موافقت امریکا همراه شود. مهم‌ترین مطالبه فلسطینیان وادار کردن مقامات تل آویو به آغاز مذاکرات جدی و عملی برای تحقق صلح و پایان اشغالگری است. فقط فلسطینی‌ها هستند که خواستار بازگشت به میز مذاکره هستند.

این مقام وزارت امور خارجه فلسطین گفت: فلسطینیان همچنین انتظار دارند که «جو بایدن» به وعده‌های خود درباره افتتاح کنسولگری امریکا در قدس شرقی عمل کند. تصمیم به بازگشایی این کنسولگری که در زمان حکومت دونالد ترامپ بسته شد، به معنای به رسمیت شناختن حاکمیت فلسطینیان بر قدس شرقی از جانب دولت امریکاست.

به گفته الدیک، فلسطینیان همچنین خواستار حذف نام سازمان آزادی‌بخش فلسطین از لیست گروه‌های تروریستی و بازگشایی دفتر این سازمان در واشنگتن هستند.

پیش از این، دولت ترامپ برای تحت فشار قرار دادن فلسطینیان بابت توقف شکایتشان به دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی، این دفتر را تعطیل کرده بود.

چهارمین مطالبه تشکیلات خودگردان فلسطینی از بایدن توقف تحرکات علیه فلسطینیان یعنی عملی شدن مواضع امریکا در مخالفت با شهرک‌سازی و تلاش برای ایجاد آرامش و اعتمادسازی است.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که کمک‌های امریکا به فلسطینیان از سر گرفته شود.

ترامپ در سال ۲۰۱۸ کمک‌ها به فلسطینیان را به صفر رساند و کنگره امریکا نیز همه کمک‌ها به فلسطینیان را متوقف کرد.

قرار است جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا، در نیمه ماه جاری میلادی در سفر به منطقه در رام الله با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، دیدار کند.